۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85594928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: بازگشایی گذرگاه مرزی از خواسته‌های مردم خراسان‌شمالی است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی بین استان خراسان شمالی و ترکمنستان از خواسته های مردم این خطه است که دولت چهاردهم باید اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی بجنورد به مناسبت سالروز تاسیس استان، اظهار کرد: خراسان شمالی با کشور ترکمنستان بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد و بی تردید ایجاد گذر مزی موجب رونق اقتصادی استان خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات مردمی در بخش راه ها و ارتباطات، گفت: امیدوار هستیم در دولت چهاردهم اقداماتی برای راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد و بجنورد- اسفراین و نقاب انجام شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار تجهیز فرودگاه بین المللی بجنورد به تجهیزات مدرن و امکانات به روز شد.

وی با اشاره به سالروز استان تاسیس خراسان‌شمالی، گفت: وقتی استان تاسیس می شود، ردیف بودجه مستقلی دارد و این امر موجب رشد و توسعه استان خواهد شد.

حسین نژاد افزود: تاسیس استان موجب هموار شدن مسیر توسعه خراسان شمالی شد.

وی سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی را در سال ۱۳۹۱ نقطه عطفی در این خطه دانست و گفت: این سفر برکات زیادی برای استان در بخش های کشاورزی، صنعتی و اقتصادی داشت.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد با مصوبه دولت و مجلس در ۱۹ مردادماه ۱۳۸۳ پس از تقسیم خراسان به عنوان استانی مستقل در جغرافیای سیاسی کشور پدید آمد.

این استان اکنون ۱۰ شهرستان شمال بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه، سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم، گرمه و بام و صفی آباد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha