نمایشگاه «زنان و تولید ملی» تهران؛ از ایجاد فرصت‌های شغلی تا ارائه خدمات پزشکی

تهران بزرگ- ایرنا- بیست و یکمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» در تهران علاوه بر فضای فروش تولیدات و دست‌آفریده‌های بانوان، ایجاد فرصت‌های شغلی، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه زنان و تولید ملی حاصل توانمندی و خلاقیت بانوان توانمند، سرپرست خانوار و تولیدکنندگان برتر در عرصه پوشاک و صنایع دستی است و تولیدکنندگان سعی کرده‌اند تا بهترین محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها در معرض فروش و نمایش قرار دهند.

همچنین این نمایشگاه علاوه بر فضای نمایش و فروش دست آفریده‌های تولیدکنندگان، امکانات دیگری نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده شده است؛ از اتاق بازی کودک تا خدمات مشاوره در فضای «خانواده‌یار»، اورژانس، آتش نشانی و غرفه سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران هم از سایر فضاهای این نمایشگاه است که مراجعه کنندگان می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

بخش خانواده‌یار در قسمت ورودی سالن نمایشگاه زن و تولید مالی تهران قرار دارد که به بازدیدکنندگان خدمات مشاوره ارائه می دهد. این طرح در در قالب حمایت و خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان انجام می‌شود.

اتاق بازی کودک در نمایشگاه زنان و تولیدملی

اتاق بازی کودک در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز در طبقه منفی یک نمایشگاه زنان و تولید ملی قرار دارد. در این قسمت مربیان باتجربه کودکان را با بازی‌های مختلف و نقاشی برای ساعاتی سرگرم می‌کنند تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی خرید کرده و از نمایشگاه بازدید کنند.

نمایشگاه  «زنان و تولید ملی» تهران؛ از ایجاد فرصت‌های شغلی تا ارائه خدمات پزشکی


حضور بانوان آتش‌نشان در نمایشگاه

همچنین در راستای خدمات‌رسانی به حوادث احتمالی در حوزه آتش‌نشانی، تیم آتش‌نشانی در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در غرفه خود مستقر شده‌اند و در قالب تیم‌های ۲ نفره روزانه از ابتدای ساعات آغاز تا پایان نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

مبینا کهربایی یکی از بانوان آتش‌نشان حاضر در نمایشگاه درباره فعالیت‌های آتش‌نشانی در این نمایشگاه گفت: ۱۶ نفر از بانوان آتش‌نشان در قالب سه شیفت فعالیت می‌کنند. امسال این آتش‌نشانان برای دومین سال متوالی در نمایشگاه زنان و تولیدملی حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه روزانه در سالن‌ها بازدید و ایمنی غرفه‌ها را بررسی می کنند که تاکنون شرایط ایمنی در این نمایشگاه مطلوب ارزیابی شده است.
بخش اورژانس نیز در بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی همه ساعات و روزهای نمایشگاه حاضر هستند و خدمات پزشکی به مردم ارائه داده می‌دهند.
امید شمیرانی مسئول سامانه ۱۸۴۲ ستاد فرماندهی درباره فعالیت‌های اورژانس در نمایشگاه گفت: چندین سال است که در این نمایشگاه مستقر هستیم و خدمات پزشکی ارائه به افراد ارائه می‌دهیم. تاکنون تعداد زیادی از افراد به این سامانه مراجعه کرده‌اند که دچار آسیب و یا بیماری مختلف بودند.
وی با بیان اینکه میانگین سنی مختلفی با بیماری‌های متفاوت مانند سرماخوردگی، ضعف، مشکلات گوارشی و قلبی تاکنون به بخش اورژانس مراجعه کرده‌اند؛ تصریح کرد: به طور عموم در طول روز پیش از ساعات شروع نمایشگاه تیم پزشکی مستقر هستند و تا پایان ساعت نمایشگاه حدود ۲۰ نفر مراجعه‌کننده داریم.

ایجاد فرصت شغلی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

نشا شلیلیان، مسئول خانه دوام و ایمنی سرای محله بهرود در غرفه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره فعالیت این ارگان در نمایشگاه زنان و تولید ملی هم گفت: ستاد بحران با حضور خود در نمایشگاه قصد دارد اعضای جدیدی را برای تیم بحران منطقه ۲ تهران جذب کند. در کنار ایجاد فرصت شغلی یک سری آموزش‌هایی مانند پویش شهر آماده را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه داریم.

نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۲۱ تا ۳۰ شهریور ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha