۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85595528
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

ناخرسندی یزدی‌ها از نبود کارت سوخت در جایگاه‌ها؛ آیا سخت‌گیری‌ها فقط در یزد است؟

یزد- ایرنا- ساعت حدود ۱۰ صبح برای سوخت گیری خودرو شخصی‌ام به یکی از جایگاه‌های سوخت شهرستان یزد مراجعه کردم که با تابلویی مواجه شدم که روی آن نوشته بود کارت سوخت، محدودیت دارد و فقط از ۱۲ شب به بعد عرضه میشود؛ کارت سوختم مفقود شده بود و به امید کارت سوخت جایگاه، مراجعه کردم.

وقتی این تابلو را دیدم به متصدی پمپ بنزین مراجعه و خواهش کردم اندکی بنزین با کارت سوخت جایگاه به من بدهد تا برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنم اما او گفت فقط ساعت ۱۲ شب!

به منزل برگشتم و خودرو را در گوشه ای پارک نمودم و شبانگاهان و راس ساعت ۱۲ نیمه شب به همان جایگاه مراجعه کردم که با حجم زیاد خودرو روبرو شدم؛ و نکته جالب آنکه همه مراجعه کنندگان به امید کارت سوخت به جایگاه آمده بودند و جالب تر آنکه فقط یک کارت سوخت در جایگاه بود!

چاره‌ای نبود، در صف ایستادم و چون فقط یک کارت بود صف به سختی جلو می‌رفت و پس از مدتی نوبتم شد، بحث و جدل بر سر یک کارت موجود در جایگاه میان مراجعه کنندگان بالا گرفته بود و هر آن احتمال نزاع هم وجود داشت.

به متصدی جایگاه گفتم چرا تعداد کارتها را زیاد نمی کنید و اصلا چرا نیمه شب؟ که گفت ما ماموریم معذور و دستور از بالا آمده است.

برگشتم و فردای آن روز برای پیگیری وضعیت به جایگاه مراجعه کردم که دیدم راننده یک دستگاه پراید در حال هل دادن خودرو خود به سمت جایگاه است؛ از او پرسیدم چی شده گفت بنزینم تمام شده و کارت هم ندارم.

وقتی وارد جایگاه شد به برخی رانندگان مراجعه کرد و تقاضای کارت سوخت آنها را کرد که اغلب گفتند بنزینی در کارت ندارند اما بالاخره یک نفر پیدا شد و کارت سوختش را به او داد.

این داستان جدید جایگاههای سوخت در استان یزد است؛ جمع‌آوری کارت های سوخت در جایگاه‌های عرضه فراورده‌های نفتی استان یزد علاوه بر ناخرسندی و نارضایتی شهروندان موجب برخی مسائل حاشیه ای مثل شلوغی جایگاه در نیمه شب و گاهی درگیری لفظی میان مراجعه کنندگان شده است.

به نزد یکی از این افراد که از شهرستانی خارج از استان یزد مراجعه کرده بود و نارضایتی از چهره اش پیدا بود مراجعه کردم که گفت: مسافر هستم و هر ۲ سهمیه کوپنی و آزادم تمام شده و بنزین ندارم اما جایگاه می گوید کارت سوخت را فقط در نیمه شب ارائه می کند.

به یک یزدی هم مراجعه کردم که گفت: من شغلم جوری است که مصرف بنزیم را بالا برده و سهمیه آزاد و کوپنی برایم کافی نیست و مجبورم از کارت جایگاه استفاده کنم اما به من گفتند کارت ندارند و نیمه شب مراجعه کنم؛ من الان که بنزین ندارم چکنم؟

با مراجعه کننده دیگری که از تهران به سمت یزد آمده بود همصحبت شدم که گفت: سخت گیری در این زمینه فقط در حوزه جغرافیایی یزد است و جایگاههای مسیری که من می آمدم چندین کارت سوخت هست و اگر هم نباشد اما یک نفر واقعا نیاز داشته باشد در اختیار او قرار می دهند.

جمع‌آوری کارت های سوخت در جایگاه‌های عرضه فراورده‌های نفتی استان یزد علاوه بر ناخرسندی و نارضایتی شهروندان موجب برخی مسائل حاشیه ای مثل شلوغی جایگاه در نیمه شب و گاهی درگیری لفظی میان مراجعه کنندگان شده است

همین حرف را یکی از یزدی‌هایی که به تازگی از مسافرت بازگشته بود هم به خبرنگا ایرنا گفت و افزود: سخت گیری که در جایگاههای یزد در مورد کارت سوخت میشود در شهرهایی که من از آن عبور کردم وجود ندارد و ظاهرا یزد تافته جدا بافته است.

اکنون نبود کارت سوخت در جایگاهها و حواله کردن آن به نیمه شب آن هم با فقط یک کارت سوخت، به یکی از مباحث داغ این روزهای شهروندان یزدی تبدیل شده و آنها از این وضعیت ناخرسند هستند و افزایش کارتهای سوخت و ارائه آن در ساعاتی از روز را هم خواستار هستند.

اما مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد به ایرنا گفت: کارتهای اضطراری فقط برای شرایط اضطراری ارائه میشود و این یعنی اینکه فقط به آنهایی که ۱۶۰ لیتر سوخت سهیمه برای آنها ناکافیست و به دلیل تردد زیاد و یا مسافرت سوخت کم می اورند و همچنین آنهایی که کارت سوخت خود را گم کرده اند و به پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه و درخواست المثنی کرده اند تعلق می گیرد.

سید باقر نورالدینی افزود: برنامه این است که بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد خودروها از کارتهای سوخت شخصی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و بهبود وضعیت توزیع خود استفاده کنند .

وی ادامه داد: در استان یزد این رقم ۶۰ تا ۶۵ درصد بود که با اجرای قانون آن فاصله زیادی داشت و لذا از ابتدای ماه جاری قرار شد کارت سوخت جایگاهها فقط برای ۲ وضعیت اضطراری که اعلام شد، باشد .

وی با بیان اینکه همه جایگاهها، کارت سوخت دارند، گفت: بر جایگاهها نظارت می شود اما کارتها سقف دارد و لازم است فقط ۲ گروه یاد شده درخواست کارت کنند و بقیه از کارت شخصی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه جمع آوری روزانه کارتها مربوط به کل کشور است و نه فقط یزد، شهروندان را به صبوری و همکاری با جایگاههای سوخت توصیه کرد .

مدیر شرکت پخش فراوده های نفتی یزد در حالی شهروندان را به صبوری و همکاری دعوت می کند که مراجعه کنندگان به جایگاهها همچنان مشکل دارند و سخت گیریهایی که در یزد می شود در جاهای دیگر کمتر دیده میشود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha