۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴
کد خبر: 85595617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین رصدخانه نجوم جنوب شرق استان تهران در ورامین افتتاح شد

ورامین - ایرنا - نخستین رصدخانه نجوم جنوب شرق استان تهران امروز شنبه با حضور مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران، فرماندار و مسئولان شهرستان ورامین در روستای سلمان‌آباد بخش جوادآبا این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین گفت: نخستین رصدخانه نجوم جنوب شرق استان تهران با عنوان ستاره کویر امروز شنبه با حضور مسئولانی و شهرستانی افتتاح شد.

عابده مرادی در آیین افتتاح این رصدخانه افزود: این رصدخانه به همت اداره آموزش و پرورش بخش جوادآباد شهرستان ورامین و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیاردریال احداث شده که دارای ۶ تلسکوپ مرکزی و سیار است.

وی اظهار داشت: این پروژه در چهار فاز طراحی و شامل احداث رصدخانه، ایجاد رادیو تلسکوپ، راه اندازی اقامتگاه بوم گردی و ایجاد مرکز کارآفرینی، اشتغال زایی و فروش صنایع دستی است.

نخستین رصدخانه نجوم جنوب شرق استان تهران در ورامین افتتاح شد

مرادی خاطرنشان کرد: فازهای بعدی این پروژه علمی به زودی اجرایی و با بهره برداری آنها جوادآباد ِورامین تبدیل به قطب نجوم خواهد شد.

شهر جواد آباد در ۲۰ کیلومتری ورامین واقع شده و ۲۲ هزار هکتار اراضی آن زیر کشت محصولات زراعی است و همجواری جواد آباد با سه استان سمنان، قم و اصفهان و وجود مناظر طبیعی همچون کویر و آثار تاریخی، ظرفیت این

بخش برای جذب گردشگر را افزایش داده و می توان با جذب سرمایه گذاران بخش خصوص تحولی عظیم در منطقه ایجاد کرد و گندم، جو و صیفی جات از محصولات کشاورزان جواد آباد است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha