آب پایدار هشت روستای شهر شمیل بندرعباس تامین شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و اجرای ۴.۵ کیلومتر لوله‌گذاری، وضعیت آب آشامیدنی هشت روستای شهر شمیل بندرعباس به طور قابل توجهی بهبود یافت و به وضعیت پایدار رسید.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در جریان بازدید از اجرای طرح‌های آبرسانی به منطقه شمیل بندرعباس اظهار کرد: با این اقدامات، مشترکین روستاهای «سُرخنگی، سَرزه، آل مِهتران، سُهرابی، کُرمون، چیل گرگی، علی آباد و حسنلنگی بالا» به آب آشامیدنی پایدار دست یافتند.

وی بیان کرد: آب مورد نیاز این مناطق از چاه‌های واقع در شمیل تامین می‌شود که با اجرای این اقدامات، آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۲ هزار نفر بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، ارزش اجرای این طرح‌های آبرسانی را ۵۴ میلیارد ریال عنوان کرد.

شمیل با قدمت بسیار بالا در فاصله ۸۰ کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ بیشتر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه‌های بزرگ به شغل کشاورزی و دامداری اشتغال دارند.

شمیل از ترکیب دهستان شمیل و حسن‌لنگی ایجاد شده و مرکز این شهر، روستای شمیل تعیین شده است.

سوم دی‌ماه سال ۱۳۹۹ از سوی وزارت کشور با انعکاس مصوبه هیات وزیران، ایجاد بخش شمیل در شهرستان بندرعباس را به طور رسمی ابلاغ شد؛ با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری هرمزگان از طریق وزارت کشور و تصویب هیات دولت، دهستان شمیل در شهرستان بندرعباس به بخش ارتقا یافت و در اسفندماه سال ۱۴۰۲ نیز این منطقه به شهر تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha