۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85595702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستاهای شادگان نمونه بارز ریشه کنی بی‌سوادی در خوزستان معرفی شدند

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: روستاهای شادگان به عنوان نمونه بارز ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح استان معرفی شده‌اند.

جمال صالح‌زاده شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه امکانات شهرستان برای ریشه کنی بیسوادی بسیج می‌شوند اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته اداره کل آموزش و پرورش استان، روستاهای شادگان، به عنوان نمونه بارز ریشه کنی بی سوادی در سطح استان معرفی شدند.

وی با اعلام آمادگی و پشتیبانی از برنامه‌های آموزش و پرورش و اداره سواد آموزی شهرستان بیان کرد: بخشداران و دهیاران در حوزه آموزش ظرفیت بسیار خوبی دارند که در همین راستا لازم است در همه حوزه‌های آموزشی پای کار باشند و با اداره سواد آموزی در ریشه کنی بی سوادی همکاری کنند.

صالح زاده ادامه داد: فعالیت‌های منسجمی برای گسترش سوادآموزی و مقابله با بی‌سوادی در سطح مناطق مختلف شادگان از جمله روستاها آغازشده است و ادامه این روند ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در این شهرستان را به دنبال دارد.

فرماندار شادگان افزود: اهتمام و شرایط لازم برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در سطح مناطق مختلف شادگان به ‌خصوص در مناطق روستایی مهیاست و بخشداران وظیفه‌دارند در این مسیر بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: ریشه کنی بی‌سوادی نیازمند یک مدیریت جهادی، عزم ملی و کار همگانی است و همه باید به این مهم برسند که سواد آموزی یک جریان مهم فرهنگی است.

صالح‌زاده بیان کرد: بی‌سوادی با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد و کاهش آن در جامعه از بروز ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند.

فرماندار شادگان اضافه کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی به همراهی و تعامل تمامی دستگاه‌ها با نهضت سواد آموزی نیاز دارد و همه دستگاه‌ها موظفند تا بخشی از این وظیفه را بر عهده گرفته و در رهایی جامعه از جهل و بی‌سوادی کمک کنند.

وی توضیح داد: در راستای مبارزه با بی‌سوادی در سال گذشته بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به مدارس بازگردانده شدند.

صالح زاده با بیان اینکه امسال با برنامه‌های بهتری و بیشتری به استقبال سال تحصیلی جدید خواهیم رفت گفت: تا حد امکان از مسئولیت‌های اجتماعی و با همکاری بخشداران و دستگاه‌های متولی در شروع سال تحصیلی جدید کمک خواهیم کرد.

فرماندار شادگان ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید نیز احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر شادگان با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال و مدرسه ۱۲ کلاسه در دارخویین با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

شادگان دارای ۴۱ هزار دانش آموز و سه هزار معلم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha