۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 85595737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قهرمانی سومو ایران در آسیا

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85595737
قهرمانی سومو ایران در آسیا

تهران- ایرنا- تیم سومو ایران با کسب ۴ مدال طلا و ۱ نقره، مقتدرانه به عنوان قهرمانی مسابقات اوپن آسیا دست یافت.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین دوره بازی‌های ایسیک‌کول از روز ۱۴ تا ۲۲ شهریورماه به میزبانی قرقیزستان برگزار و طی آن ورزشکارانی از ۴۳ کشور جهان در ۲۸ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در جریان این بازی‌ها، رقابت‌های سومو قهرمانی اوپن آسیا، با حضور ۹ کشور و شرکت قهرمانان آسیا و جهان برگزار شد که در پایان تیم ملی ایران با ترکیب ۵ ورزشکار، کسب ۴ مدال طلا و ۱ نقره و با هدایت جاسم منوچهری بنیانگذار و رئیس انجمن سومو ایران و عضو هیأت اجرایی فدراسیون سومو آسیا توانست بر سکوی نخست قاره کهن بایستد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، ایمان ترکی در فینال با قبول شکست برابر نماینده میزبان، صاحب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم، احمدرضا شکیبا پس از چهار پیروزی، مدال طلا را از آن خود کرد. شکیبا همچنین با حضور در جدول اوپن، در رقابت با قهرمانان سنگین‌وزن این رشته، یک عنوان پنجمی نیز به ارمغان آورد.

در ۷۳ کیلوگرم زنان، مهتاب نکیسا با چهار پیروزی پیاپی صاحب مدال طلا و عنوان قهرمانی شود.

در رقابت‌های جوانان نیز جواد گل با سه پیروزی مقابل رقبای خود صاحب گردن‌آویز طلا در دسته وزنی اوپن شد.

آرمیتا حسین‌زاده آخرین نماینده سومو ایران بود که توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود و چهار پیروزی، مدال طلای دسته وزنی اوپن را تصاحب کند.

سومو ایران برای نخستین بار در رده سنی جوانان در میادین بین‌المللی نماینده داشت که هر دو ورزشکار اعزامی به عنوان قهرمانی دست یافتند. در ترکیب تیم ملی اعزامی مهدی کاویانفر و معصومه مهوری به عنوان داور در مسابقات نقش آفرینی کردند.

سومو یک ورزش مبارزه‌ای عضو خانواده المپیک است که فدراسیون بین‌المللی آن از سال ۱۹۹۸ عضو کمیته بین‌المللی المپیک IOC بوده و مسابقات آن در فهرست رسمی ورلد گیمز و کامبت گیمز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha