کار شناسایی و اخراج اتباع خارجی غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی و اخراج اتباع خارجی غیرمجاز از سطح استان اغاز شده است و این مهم با قوت و جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست اعضای ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم ساماندهی اتباع خارجی است که نخستین گام در این زمینه، جمع آوری اتباع غیرقانونی و بدون مجوز است.

وی با هشدار به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و کارگاه‌ها، افزود: استفاده و بکارگیری افراد و اتباع غیرمجاز به طور حتم پیگرد قانونی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیچ کارگاه،صنف و صنعتی حق بکارگیری از اتباع غیرمجاز را ندارد در غیر این صورت تبعات اقتصادی و امنیتی متوجه کارفرما خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: در راستای شناسایی اتباع غیرمجاز،به مشاوران املاک، ممنوعیت اجاره منزل و معامله و خرید و فروش ملک گوشزد شده و انعقاد هرگونه قولنامه با اتباع خارجی که مدارک قانونی نداشته باشند، تخلف بوده و برخورد می شود.

وی تصریح کرد: ثبت ازدواج این افراد غیرمجاز در دفاتر ثبت ازدواج ممنوع است و بکارگیری اتباع خارجی به عنوان کارگر در مراکز عرضه غذا و نوشیدنی به ویژه در رستوران‌ها نیز خلاق قانون بوده و با کارفرمایان متخلف برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اتباعی که همسر ایرانی دارندیا در استان سرمایه گذاری کردند، خانواده شهدا و اعضای تیپ فاطمیون حضورشان مجاز است.

هاشمی افزود:به رانندگانی که در خطوط مسافربری درون و برون شهری بدون مجوز اقدام به جابه جایی اتباع بیگانه می‌کنند برخورد و خودروی آنها توقیف می شود.

وی ابراز کرد: پذیرش دانش آموزان اتباع غیرمجاز در مدارس ممنوع و آموزش و پرورش این موضوع را در دستور کار خود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی است که ورود اتباع خارجی به آن ممنوع است اما با این وجود جمعیت زیادی از این اتباع در صنوف و مشاغل گوناگون مشغول فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha