۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85595800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد کشاورزی جوین خراسان به کشاورزان هشدار داد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85595800
جهاد کشاورزی جوین خراسان به کشاورزان هشدار داد

سبزوار- ایرنا - مدیریت جهاد کشاورزی جوین به کشاورزان، باغداران، مالکان و نمایندگان قنوات‌ و شبکه‌های انتقال آب این شهرستان غرب خراسان رضوی نسبت به بارندگی‌های پایانی تابستان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه هشدارآمیزی که روز شنبه توسط اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی جوین صادر شده، آمده است: بر اساس بررسی آمارهای هواشناسی احتمال بارش‌های رگباری تابستانی و نیز جاری شدن سیل در اوایل هفته جاری، به‌ویژه روز یکشنبه ٢۵ شهریور وجود دارد.

این اداره افزوده است: با توجه به احتمال بروز خطر، انتظار می رود کشاورزان منطقه تمهیدات لازم برای مقابله با آن را پیش بینی کنند.

مدیریت جهاد کشاورزی تاکید کرده است: ضروری است نمایندگان مالکان قنات ها پیش از آغاز بارندگی ها، نسبت به برجسته کردن میله چاه ها و گذاشتن درپوش روی آن، منحرف کردن مسیر رواناب‌ها و سیلاب‌ها اقدام کنند و در خصوص فعالیت مقنیان در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش رو، که احتمال بارندگی در آن زیاد است، تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه را به عمل آورند.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی خراسان‌ رضوی روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بارش‌های سیل‌زا همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس اعلام این اداره کل، سامانه‌ای بارش‌زا از عصر روز شنبه در استان گسترش می‌یابد که به تدریج تقویت شده و تا روز سه شنبه هفته جاری فعال خواهد بود که بارش های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه در برخی از نواحی به خصوص شمال و شمال غرب از جمله شهرستان های سبزوار، داورزن، قوچان و کلات خراسان رضوی خواهد بود و پیامدهایی چون آبگرفتگی، جاری شدن رواناب و سیلاب در نواحی مختلف استان را به دنبال خواهد داشت.

شهرستان جوین در شمال غرب خراسان رضوی ۳۵ هزار هکتار باغ و کشتزار دارد و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان است.

نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha