۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85595854
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی در ۶۰ روستای قم در حال اجراست

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85595854
طرح هادی در ۶۰ روستای قم در حال اجراست

قم - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به اهمیت طرح‌های هادی روستایی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح هادی در ۶۰ روستای استان آغاز شده و در حال اجراست.

محمد اطهری عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح هادی روستایی در ۵۰ روستای دیگر استان نیز از ابتدای سال ۱۴۰۴ آغاز می‌شود که در مجموع امسال و سال آینده شاهده اجرای طرح هادی در ۱۱۰ روستا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح هادی روستایی بسیاری از معابر آسفالت و سنگ‌فرش می‌شود، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح در ۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی طرح هادی در حال انجام است.

طبق آخرین پایش‌ها جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفر است که از این‌ بین یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود.

همه روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

همچنین شهرستان جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده است که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیر رسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha