«به خاطر یک مشت آجیل» برای نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود 

تهران- ایرنا- «به خاطر یک مشت آجیل» عنوان یک مجموعه مناسبتی است که در چارچوب احیای سبک زندگی ایرانی – اسلامی و آیین‌های سنتی ویژه استان گیلان، نوروز ۱۴۰۴ به قاب تلویزیون می‌آید. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پروژه، «به خاطر یک مشت آجیل» به تهیه‌کنندگی علیرضا خرسند و کارگردانی مشترک با سیاوش قاسمی در ۱۳ قسمت ویژه نوروز در دست ساخت قرار دارد.

در این سریال، به مشکلات مردم به‌ویژه قشر متوسط و ضعیف جامعه برای تامین مخارج شب عید پرداخته می‌شود

کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی گفت: در این سریال، به مشکلات مردم به‌ویژه قشر متوسط و ضعیف جامعه برای تامین مخارج شب عید پرداخته می‌شود. این سریال، یک خانواده از سطح متوسط جامعه است که دغدغه‌های زیادی برای تامین لباس و خورد و خوراک شب عید خود دارند که این دغدغه‌ها، خانواده را دچار چالش‌های بسیاری می‌کند.

به گفته علیرضا خرسند، این سریال با فیلمنامه‌ای نوشته شهیاد ضیائی، ۳۴ کاراکتر دارد که سعی شده در کنار چهره‌ها، از بازیگران تئاتر برای معرفی به عرصه تصویر استفاده کنیم.

او می‌گوید: لوکیشن‌ها ۶۰ درصد مربوط به تهران و ۴۰ درصد دیگر در استان گیلان است.

رقیب سرسختی برای پایتخت ۷ می‌شویم

کارگردان به خاطر یک مشت آجیل تصریح کرد: با ساخت این مجموعه رقیب سرسختی برای پایتخت هفت خواهیم شد.

علیرضا خرسند و سیاوش قاسمی
علیرضا خرسند و سیاوش قاسمی

این سریال اولین تجربه سریال‌سازی علیرضا خرسند و سیاوش قاسمی پس از فیلم‌های سینمایی «شکستن»، «بازی اجباری»، «چادر سفید» و «دوست من پاچان» است.

ساخت این سریال هم‌اینک وارد پیش تولید خود شده و از اواخر مهر ماه که هوا سردتر شد و برگ ریزان پاییز و بارش‌ها را داشته باشیم فیلمبرداری آن آغاز می‌شودخرسند گفت: ساخت این سریال هم‌اینک وارد پیش تولید خود شده و از اواخر مهر ماه که هوا سردتر شد و برگ ریزان پاییز و بارش‌ها را داشته باشیم فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.

وی افزود: یک سری آیین‌های شب عید گیلان هست که در خیلی از فیلم‌ها گفته نشده و یا در میان مردم ایران به فراموشی سپرده شده است، قرار است در به خاطر یک مشت آجیل، این آیین‌ها به تصویر کشیده شود.

خرسند می‌گوید: این سریال می‌تواند سرمنشاء و آغاز خوبی برای احیای سنت‌های نوروز باشد.

به خاطر یک مشت آجیل، برگرفته از سریال گل پامچال است

سیاوش قاسمی کارگردان مشترک سریال هم می‌گوید: به خاطر یک مشت آجیل، یک ارتباطی برگرفته از سریال گل پامچال دارد که مردم با آن خیلی خاطره داشتند و حال و هوای خوبی داشت. رویکرد ما سبک و سیاقی این چنینی دارد؛ در سریال‌سازی مانند پدر سالار که هزار بار هم دیده شود باز هم دوست داریم آن را تماشا کنیم.

او افزود: بعد از دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ، مردم از رسانه دور شده‌اند و آن حال و هوا و فضا کم رنگ شده است. درصدد هستیم در مسیر سبک ایرانی اسلامی قدم برداریم و الگوهای رفتاری خانواده‌های ایرانی را نشان دهیم.

عواملی که تاکنون برای این سریال مشخص شده‌اند شامل جانشین تهیه کننده: سحر رضایی و مجری طرح: مهدی شاهی بوده و تاکنون با بازیگرانی چون اکبر عبدی، نیما شعبان‌نژاد، پژمان جمشیدی، گیتی قاسمی، علیرضا خمسه، رضا شفیعی‌جم، جواد رضویان، بهنوش بختیاری، نعیمه نظام دوست، یوسف تیموری و یوسف صیادی برای ایفای نقش در این کار گفت و گو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha