سرمربی هندبال بانوان سپاهان: گزینه‌های داخلی برای سرمربیگری تیم ملی باید مدنظر باشد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان گفت: سال‌ها با مربیان ایرانی توانستیم سهمیه جهانی بگیریم و حتی سکوی آسیایی برسیم و استفاده از مربیان داخلی سبب پیشرفت هندبال بانوان می‌شود.

فاطمه محمدخانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی هندبال بانوان اظهار داشت: فدراسیون در این زمینه تصمیم‌گیرنده است اما سال‌ها با مربیان ایرانی توانستیم سهمیه جهانی بگیریم و حتی در آسیا نیز مدال‌آور باشیم. مربیان داخلی پیشرفت خوبی داشتند و فدراسیون کلاس‌های دانش‌افزایی زیادی گذاشت و به نظرم استفاده از مربیان داخلی در رده‌های مختلف تیم‌های ملی سبب پیشرفت هندبال بانوان می‌شود.

وی ادامه داد: در رده‌های مختلف توانستیم در آسیا به جایگاه خوبی برسیم و همواره جزو برترین‌های آسیا بودیم و حتی در نوجوانان و جوانان به قهرمانی و نایب قهرمانی رسیدیم و در جهانی کسب سهمیه کردیم. در آسیا حرف برای گفتن داریم اما در سطح اروپا باید با برنامه‌ریزی کامل بسیار تلاش کنیم تا به مراحل بالاتر راه یابیم. باید بتوانیم خود را به تیم‌های اروپایی برسانیم. پاکدل هم از زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفت، برای رده‌های مختلف سنی برنامه‌ریزی کرد و تاکنون هم نتیجه گرفته است اما تیم‌های ما هنوز نوپا هستند و باید تلاش کنیم تا به سابقه بازی تیم‌های اروپایی برسیم و این موضوع زمان می‌برد.

سرمربی تیم هندبال بانوان سپاهان خاطر نشان کرد: تلاش مربیان این است تا به سطح این تیم‌ها برسند. در رده پایه نوجوانان در مسابقات جهانی صعود خوبی داشتیم و در رده شانزدهم جهان قرار گرفتیم اما نمی‌توانیم به یکباره به رده دهم یا اول جهان برسیم اما به مرور زمان با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌توانیم در رده‌بندی جهانی صعود کنیم. در آسیا ژاپن و کره‌جنوبی حرفی برای گفتن در مسابقات جهانی دارند و ما هم باید خود را به آن سطح برسانیم.

سرمربی هندبال بانوان سپاهان: گزینه‌های داخلی برای سرمربیگری تیم ملی باید مدنظر باشد

محمدخانی همچنین درباره فصل جدید لیگ برتر هندبال، اظهار داشت: امسال لیگ متفاوت است زیرا تیم‌ها با بازیکنان سطح بالایی قرارداد بستند و همانند سال قبل که بومی‌گرایی کردیم امسال هم این روند را ادامه دادیم. سرمایه‌گذاری خوبی روی جوانان و نوجوانان داشتیم و از همین سرمایه‌ها در لیگ برتر استفاده کردیم. میانگین سنی تیم هندبال سپاهان ۱۹ سال و بسیار جوان است. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در لیگ حرفی برای گفتن داشته باشیم و به سکو برسیم.

وی افزود: فدراسیون سالهاست که در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کند و تیم‌هایی که در این رده‌ها به مسابقات آسیایی و جهانی شدند، عملکرد و کیفیت خوبی داشتند. تیم ملی هندبال جوان شده و این نشان‌دهنده پشتوانه‌سازی خوب در هندبال است. فدراسیون نیز برای پشتوانه‌سازی تیم ملی، لیگ آیندگان را راه‌اندازی کرد. همچنین مسابقات جوانان را برگزار خواهد کرد تا بازیکنان برای سال آینده بتوانند مثمر ثمر باشند.

وی ادامه داد: سه یا چهار تیم در فصل گذشته لیگ خوب و باقی تیم‌ها متوسط بودند اما امسال تمامی تیم‌ها قوی هستند و بازیکنان ملی‌پوش در تمامی تیم‌ها پخش شدند. در سال گذشته گفتند که ما نمی‌توانیم از بازیکنان نوجوان استفاده کنیم زیرا لیگ نوجوانان همزمان با لیگ برتر در حال برگزاری بود. امسال از ۳ نوجوان، ۳ جوان و ۱۴ بزرگسال می‌توانیم استفاده کنیم.

محمدخانی خاطرنشان کرد: امسال از تیم سپاهان هشت بزرگسال رفتند و تنها نوجوانان و جوانان تیم ما را تشکیل می‌دهد. برای آینده سپاهان و قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی، برنامه‌ریزی پنج ساله داریم.

وی یادآور شد: در این فصل تیم‌های نامی نو و رایزکو صفادشت از دسته یک به لیگ برتر آمدند. یکی از این تیم‌ها اصفهانی است و دیگری از تهران است. با توجه به پتانسیل خوب بازیکنان تهرانی رایزکو تیم خوبی بسته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha