افزون بر ۲۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در خراسان‌شمالی واگذار شد

بجنورد-ابرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۶۹۴ فقره به میزان ۲۶ هزار و ۸۷۵ هکتار واگذاری زمین برای اجرای طرح های کشاورزی در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمد محمدزاده روز شنبه در جلسه واگذاری و توسعه اراضی شهرستان گرمه اظهار کرد: یکهزار و ۶۷۱ فقره به مساحت ۲۵ هزار و ۶۴۰ هکتار مربوط به طرح های کشاورزی، تولیدی و ۲۳ فقره به مساحت یک هزار و ۲۵۷ هکتار مربوط به تامین واگذاری زمین مورد نیاز کشاورزی و شهرک صنعتی است.

وی افزود: اعتبارات تملک استانی جهادکشاورزی خراسان شمالی امسال، ۱۷ هزار میلیارد ریال است و اعتبارات سه سال تملک استانی مربوط به یک محصول است.

خریداری افزون بر ۱۸۱ هزار تن گندم

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، ۱۸۱ هزار و ۳۴۹ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که نسبت به سال های گذشته رکورد بالایی داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده، ۳۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با ۴۲ هزار و ۷۸۵ تن محموله ای که وارد مراکز خریداری شده است ۲۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال به ۱۵ هزار و ۸۰۷ نفر از کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی امسال رتبه سوم را در تولید محصول گندم داشته که نسبت به سال گذشته، ۸۲ هزار تن مازاد محصول خریداری شده است.

محمدزاده تاکید کرد: افزایش تولید موجب ایجاد اشتغال و روز به روز کشور خودکفاتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha