۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۴۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85596445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم تونس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری علیه دولت «قیس سعید» تظاهرات کردند + فیلم

تهران-ایرنا- در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تونس باقی مانده است، هزاران شهروند این کشور در اعتراض به نقض آزادی‌ بیان و دموکراسی و همچنین پایان دادن به ارعاب نامزدهای انتخاباتی تظاهرات کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های عربی، خبرگزاری رویترز تظاهرات اخیر تونس را یکی از بزرگترین اعتراضات علیه دولت قیس سعید رئیس جمهور کنونی این کشور دانست.

تظاهرات اخیر به دعوت شبکه حقوق بشر و آزادی‌ها در تونس برگزار شد و تظاهرکنندگان، شعارهایی در حمایت از دموکراسی و مقابله با انحراف های حاکمیت و پایان دادن به ایجاد محدودیت برای سیاستمداران، فعالان حقوقی و خبرنگاران سر دادند.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد اکثریت تظاهرکنندگان را که زنان و جوانان تشکیل می‌دادند، علیه «قیس سعید» رئیس جمهور تونس شعار دادند.

انتخابات ریاست جمهوری تونس در ششم اکتبر (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و کمیسیون انتخابات این کشور، سه نامزد را از رقابت‌ها حذف کرده است. این در حالی است که دیوان اداری این کشور، حضور این نامزدها در رقابت‌ها را قانونی اعلام کرده بود.

معترضان بر این باورند که قیس سعید تلاش می کند با نابودی رقابت و ایجاد محدودیت برای نامزدها از طریق کمیسیون انتخابات، زمینه پیروزی آسان خود در انتخابات را فراهم کند.

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در تونس، امروز شنبه آغاز شد و قرار است بامداد روز چهارم اکتبر (۱۳ مهر) به پایان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha