بایدن: انتخاب هریس بهترین تصمیم بود

تهران- ایرنا- جو بایدن در اظهاراتی از کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده حمایت و تاکید کرد: انتخاب هریس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا بهترین تصمیمی بود که گرفتم.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، بایدن که در جریان مراسم اهدای جوایز بنیاد سیاهپوستان کنگره آمریکا سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه به دلیل همکاری با معاون خودش به وی اعتماد کامل دارد و به خوبی از استانداردهای بالای شخصیتی او آگاه است، اظهار کرد: افتخار می‌کنم که شاهد مراسم سوگند هریس به عنوان اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده باشم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این مراسم که اکثریت شرکت‌کنندگان در آن را شهروندان رنگین‌پوست آمریکایی تشکیل می‌دادند، به انتقاد از رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت و گفت: دونالد ترامپ معتقد است که مهاجران سیاه پوست خون کشور ما را مسموم می‌کنند که این اشتباه است.

بایدن در ادامه با بیان اینکه در دوران ریاست جمهوری ترامپ اعتماد مردم آمریکا به دموکراسی خدشه‌دار شد، تاکید کرد: اکنون در زمان محدود باقی مانده تا انتخابات کار زیادی در پیش داریم و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر با در دست گرفتن قدرت در این کشور به دموکراسی ما آسیب نرساند.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha