محموله ۴.۶ میلیارد ریالی لاستیک قاچاق در مراغه کشف شد

مراغه- ایرنا- فرمانده انتظامی مراغه گفت: محموله انواع لاستیک خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ توحید فارسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی این محموله را با اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون باری کشف کردند.

محموله ۴.۶ میلیارد ریالی لاستیک قاچاق در مراغه کشف شد
بخش قابل توجهی از کالای قاچاقی که در مراغه کشف می‌شود، عبوری است

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون که با همکاری و هماهنگی مقامات قضائی و اداره تعزیرات حکومتی انجام شد، تعداد ۲۳۰ حلقه انواع لاستیک خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی است را کشف کردند و راننده آن هم دستگیر، و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست تا موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

به گزارش ایرنا لاستیک خودرو آن هم با کیفیتی مطلوب در کشورمان تولید می‌شود و مشکل اصلی تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان، وجود لاستیک‌های قاچاق در کشور است که باعث برهم خوردن نظم بازار می‌شود.

علاوه بر آن گاهی لاستیک‌های بی‌کیفیت که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده، موجب هدررفت سرمایه ملی می‌شود و خریداران را متضرر می‌کند.

بر همین اساس پلیس با حمل لاستیک خارجی فاقد مدارک گمرکی مقابله می‌کند و متخلفان را به دست قانون می‌سپارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha