کشف ابزارآلات قاچاق در شرق تهران و دستگیری زورگیران میدان آزادی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۳ هزار قلم ابزار آلات خارجی قاچاق با ارزشی ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز یکشنبه در این خصوص گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرک مسعودیه که توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل، تخلیه و دپو شده تا به بازار ارسال شود.

وی افزود: در بازرسی ماموران از این محل مشخص شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع انواع ابزار آلات بدون اسناد و مدارک گمرکی در این محل دپو شده است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاها شامل تعداد ۳۳ هزار و ۵۶۵ قلم انواع ابزار آلات خارجی قاچاق محصول کشور چین بود که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

وی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری سارقان زورگیر میدان آزادی

همچنین سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با وقوع یک فقره زورگیری توسط ۲ موتورسوار، به وسیله اسپری اشک آور و سرقت مبلغ ۲۰ هزار یورو معادل ۱۲ میلیارد ریال، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۳۵ آزادی قرار گرفت.

سرهنگ محمد رضا موسوی در این خصوص افزود: ماموران در حین اجرای طرح مبارزه با قاپ زنی و زورگیری در سطح حوزه استحفاظی، متهمان را رویت کردند که بلافاصله با مشاهده ماموران متواری و پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز زمینگیر و دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر زورگیری و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

کشف ۳۵ میلیاردی البسه قاچاق در شمال تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف بیش از یک هزار ثوب البسه قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران پلیس موفق به شناسایی محل فروش البسه قاچاق در محدوده شمال تهران شدند.

سرهنگ مهدی افشاری روز یکشنبه اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری البسه و کفش خارجی قاچاق در فروشگاهی در ولنجک تهران دپو و نگهداری می‌شود. ماموران پلیس در بازرسی از فروشگاه البسه متوجه شدند که البسه‌ها قاچاق بوده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است. کالاها شامل هزار و ۲۲۶ ثوب پوشاک، کفش ورزشی و دمپایی بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، تاکید کرد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود. از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا را با پلیس در میان بگذارند.

باند بزرگ سرقت خودرو در تهران متلاشی شد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران با رصد اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، باند ۲ نفره‌ای را که پس از آزادی از زندان، به سرقت خودرو و تغییر ارکان آنها اقدام می‌کردند، دستگیر کردند. در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت دوباره تعدادی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

سردار علی ولیپور گودرزی افزود: با رصد اطلاعاتی و پایش مجرمان سابقه‌دار، مشخصات ۲ متهم با داشتن نسبت فامیلی شناسایی شدند؛ تحقیقات نشان داد که این افراد پس از آزادی از زندان، با تشکیل باندی به سرقت خودروهای پژو و سمند در تهران و کرج می‌پرداختند و پس از تغییر ارکان و سند نمره کردن آنها، خودروهای مسروقه را به فروش می‌رساندند. 

رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: با توجه به سکونت متهمان در تهران و کرج، با هماهنگی مقام قضایی و اخذ نیابت، چند اکیپ از کارآگاهان زبده به مخفی گاه‌ها اعزام شدند. در یک عملیات همزمان، متهمان در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند. در این عملیات، ۶ دستگاه خودروی پژو پارس مسروقه و ۲ دستگاه خودروی سمند مسروقه نیز از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت حدود ده‌ها دستگاه خودرو در تهران و کرج و فروش آنها به یکدیگر اعتراف کردند. تاکنون ۶ دستگاه از این خودروهای مسروقه که توسط متهمان سند نمره شده بودند، در شهرستان‌های مختلف کشف شده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر اعضای این باند و کشف و ضبط سایر خودروهای مسروقه توسط کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی ادامه دارد.

دستگیری ۱۵ دقیقه پس از سرقت

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری ۲ موبایل‌قاپ، ۱۵ دقیقه پس از سرقت خبر داد و گفت: پیرو تماس یکی از شهروندان به واحد گشت کلانتری ۱۰۳ گاندی و اعلام سرقت تلفن همراه وی با تهدید سلاح سرد توسط ۲ نفر موتورسوار، مشخصات سارقان و موتور سیکلت آن ها در اختیار همه واحدهای گشت قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: عوامل کلانتری ۱۰۳ گاندی در محدوده حوزه استحفاظی، متهمان را شناسایی کردند که سارقان با رویت ماموران بلافاصله اقدام به فرار کردند و پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز زمینگیر و دستگیر شدند. در بازرسی اولیه از متهمان یک قبضه سلاح سرد، یک عدد افشانه اشک‌آور و یک دستگاه تلفن همراه مسروقه متعلق به شاکی که به تازگی سرقت کرده بودند کشف شد. شاکی با مراجعه به کلانتری سارقان را شناسایی کرد و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهمان از افراد سابقه‌دار بوده و به ۱۰ فقره سرقت موبایل‌قاپی اعتراف کردند و کشف جرائم احتمالی این سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد که در این باره پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ حسنوند به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک و وقوع سرقت، مراتب را به عوامل پلیس گزارش دهند تا دستگیری سارقان هرچه سریع‌تر انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha