۲۵ دانش‌آموز مرشد در کاشان شناسایی شدند
عکس تزیینی است

کاشان- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان کاشان گفت: ۲۵ نونهال مرشد با اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در مدارس شهرستان شناسایی شدند که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

محمدجواد سلامیان‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم توجه ویژه به سنین پایه یعنی نونهالان و نوجوانان در زمینه ورزش های زورخانه‌ای، اظهار کرد: طرح ملی ترویج فرهنگ و ورزش پهلوانی با عنوان «شهید طوقانی» در مدارس کاشان در حال اجراست.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان اجرا می شود و در زمینه تربیت مرشد و ورزشکاران نونهال تاثیرگذار بوده است.

سلامیان‌زاده گفت: مربیان و مرشدهای ورزش زورخانه‌ای با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را با این رشته ورزشی آشنا و استعدادیابی می‌کنند.

وی، اهداف اجرای طرح مذکور را آشنایی دانش‌آموزان با ورزش باستانی، توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی و جوانمردی، تقویت و هدفمندکردن ورزش صبحگاهی، تلفیق ورزش با اخلاق و ذکر نام مولا علی (ع)، شناسایی افراد مستعد و کمک به ترویج و توسعه ورزش زورخانه‌ای به‌عنوان ورزش دارای هویت و تمدن اسلامی و ایرانی برشمرد.

وی اظهار کرد: کارگاه های آموزشی رایگان برای مرشدان نونهال و نوجوان شهرستان کاشان با حضور استادان با تجربه و پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای برگزار می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان خاطرنشان کرد: ۱۳ زورخانه در مناطق شهری و روستایی شهرستان فعال است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha