آمریکا: یگانه راه صلح در شبه جزیره کره خلع سلاح اتمی این منطقه است

تهران- ایرنا- یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال انتشار تصاویری از سایت غنی‌سازی اورانیوم در کره شمالی، عاری شدن کامل شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی را یگانه راه صلح پایدار در این منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، این سخنگو که خبرگزاری یونهاپ روز یکشنبه اشاره‌ای به نام وی در گزارش روز جاری خود نکرده است، در پاسخ به پرسش این خبرگزاری کره‌جنوبی گفت: پیشرفت و توسعه برنامه اتمی و موشک های بالستیک کره شمالی، به طور مستقیم رژیم جهانی عدم اشاعه (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را تحت تاثیر قرار می دهد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این مصاحبه که روز جمعه انجام شده است، اضافه کرد: از جمهوری دموکراتیک خلق کره می خواهیم تا به طور کامل به تعهدات خود تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند و بدون تاخیر به مذاکرات سازنده بازگردد.

به گزارش ایرنا، پیونگ یانگ روز جمعه گذشته برای اولین بار تصاویری از تاسیسات هسته‌ای این کشور را منتشر کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در حال بازرسی از تاسیسات و سانتریفیوژهای جدید نصب شده در این تاسیسات نشان می‌دهد.

رهبر کره شمالی در جریان بازدید از این تاسیسات، دستور افزایش سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم و تقویت زیرساخت‌های این کشور را برای ساخت تسلیحات هسته‌ای بیشتر صادر کرد.

آمریکا: یگانه راه صلح در شبه جزیره کره خلع سلاح اتمی این منطقه است

وی در بازدید خود از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی با تاکید بر نیاز پیونگ‌یانگ برای تقویت بنیه دفاعی و توانایی انجام حمله پیش‌دستانه، گفت: تهدیدهای هسته‌ای از سوی امپریالیسم آمریکا به تازگی از خطوط قرمز عبور کرده است.

جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در واکنش به انتشار تصاویری از تاسیسات اتمی کره شمالی گفت که آمریکا به نظارت خود بر تحولات برنامه های اتمی و موشک های بالستیک کره شمالی ادامه خواهد داد.

وی در یک نشست خبری اعلام کرد که در اینجا نمی توانم وارد یک تحلیل اطلاعاتی شوم. تنها می توانم بگویم که آمریکا نظارت بر توسعه بلندپروازی های اتمی کره شمالی و به همان منوال بر برنامه و فناوری موشک های بالستیک پیونگ یانگ را ادامه خواهد داد.

کربی افزود: دقیقاً به همین علت است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا جهت احیای شبکه ای از متحدان و شرکا در منطقه تلاش بسیاری داشته و به همین دلیل وی منابع و امکانات ویژه اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را به این منظور در منطقه شبه جزیره کره و پیرامون آن اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha