تدوین سند توسعه گردشگری استان کرمانشاه با مشارکت میراث فرهنگی و جهاد دانشگاهی

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تدوین برنامه توسعه گردشگری استان کرمانشاه با همکاری میراث فرهنگی و سازمان جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: هدف از تهیه این سند راهبردی علاوه بر فعال‌سازی حوزه‌های مختلف گردشگری، ایجاد زنجیره ارزش بین حوزه‌های مختلف گردشگری و تبیین مولفه‌های اثرگذار بر ماندگاری گردشگر است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، داریوش فرمانی در نشست مشترک با نمایندگان سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، با ابراز رضایت از همکاری و افزایش تعاملات میان۲ مجموعه، افزود: این همکاری و تعاملات تأثیرات مثبتی در جذب گردشگر و ارتقای تبلیغات گردشگری استان کرمانشاه می‌گذارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، اضافه کرد: سند راهبردی توسعه گردشگری کرمانشاه برای فعالسازی حوزه‌های مختلف گردشگری شهری، مذهبی، سلامت، فرهنگی، ورزشی، عشایری و تاریخی است.

او ادامه داد: با برگزاری رویدادها، تولید محتوای مناسب، تولید و انتشار ویدیو، موشن‌گرافی، مستند و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در انتشار محتوا می‌توان تحول خوبی را در حوزه گردشگری استان رقم زد.

فرمانی با بیان اینکه رسانه در این برنامه راهبردی نقش مهمی را ایفا می‌کند، گفت: رسانه وظیفه انتشار و انعکاس جاذبه‌های گردشگری در زمینه‌های مناسب با تهیه خوراکی درخور ظرفیت گردشگری کرمانشاه می‌تواند زمینه مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در سطح کشور باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها پای‌کار باشند، اظهار کرد: تعاملات جهاد دانشگاهی و تدوین برنامه توسعه گردشگری توسط این سازمان می‌تواند در ایجاد همکاری سایر ارگان‌ها تاثیر گذار باشد.

به گزارش ایرنا؛ وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha