روند کاهشی برنامه‌های مدیریت مصرف برق صنایع هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان اعلام کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف استان تا نیمه نخست مهرماه ادامه دارد اما روند کاهشی برنامه‌های مدیریت مصرف بخش صنایع از هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد حاجی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران باتوجه به اینکه همچنان در شرایط ناترازی تولید و مصرف برق قرار داریم، اظهار کرد: شهروندان و مشترکان برق باید همچنان صرفه جویی در مصرف را در اولویت برنامه‌های خود داشته باشند و از مصرف بی‌رویه بپرهیزند.

وی در تشریح مفهوم ناترازی و میزان آن در استان هرمزگان بیان کرد: برق به صورت انبوه قابل ذخیره سازی نیست و ناترازی به معنی کسری تولید برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان با ارائه آمارهایی از پیک مصرف برق در روزهای آخر هفته گذشته اظهار کرد: پیک بار توزیع برق هرمزگان در روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه روی عدد ۲ هزار و ۵۰۴ مگاوات ثبت شد، سال قبل استان در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۵۵۰ مگاوات را ثبت کرده بود، همچنین در روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۲ هزار و ۴۴۷ مگاوات بود؛ در حالی‌که در سال قبل در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۴۷۵ مگاوات را در ساعت ۱۳ این روز داشتیم.

حاجی زاده با بیان اینکه همه ساله به‌طور معمول از پایان مردادماه با کاهش دما مواجه هستیم، اضافه کرد: اما امسال به دلیل پایداری و تداوم موج گرما در کشور، این اتفاق رخ نداد و در شهریورماه با کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی مواجه شدیم و به منظور حفظ ذخایر و منابع آبی سدها و برای استفاده بخش کشاورزی و آشامیدنی تا پاییز موجب شد محدودیت‌های بخش صنعت قدری اضافه شود که از صنعتگران به دلیل همکاری با صنعت برق سپاسگزاریم و بخش خانگی هم به نوعی درگیر این محدودیت شدند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان یادآور شد: براساس تجربه قبلی و پیش بینی‌های هواشناسی باید منتظر باشیم تا در روزهای آینده ارزیابی درستی از موج شرجی و رطوبت بالای هوا در استان به دست آوریم که این امر تاثیر مستقیم بر مصرف برق دارد.

تقاضای مصرف برق هرمزگان از مرز ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت

روند کاهشی برنامه‌های مدیریت مصرف برق صنایع هرمزگان آغاز شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: تابستان امسال تقاضای مصرف برق در این استان از ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت و باتوجه به پدیده استمرار چندین روزه دمای بالای ۴۹ و ۵۰ درجه که تا پیش از این کم سابقه بود، با چسبندگی دما مواجه شدیم و این موضوع فشار بسیار شدیدی بر شبکه‌ها و تاسیسات برق وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر فشار بیش از توان بر شبکه و تاسیسات برق، میزان حوادث غیرمترقبه و ناگهانی افزایش یافت، افزود: رسیدگی و رفع فوری مشکلات و نارسایی‌های شبکه در محدوه استان و در مناطق دور و نزدیک هرمزگان، کاری سخت بود که با آماده باش نیروهای عملیاتی این شرکت سعی شد تا این حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha