۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85597249
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح خوزستان پاکیزه در سراسر استان آغاز شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85597249
طرح خوزستان پاکیزه در سراسر استان آغاز شد

دزفول - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آغاز طرح ابتکاری «خوزستان پاک» در تمام شهرهای این استان گفت: پاکسازی تمام شهرها و روستاهای این استان به منظور استقبال از ماه مهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، داوود میرشکار روز یکشنبه در آیین آغاز طرح خوزستان پاک در باغ موزه شوش بیان کرد: این طرح از جمله طرح های ابتکاری است که نخستین بار در این استان اجرا شد و مورد استقبال سایر استان ها نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون در تمام استان‌های کشور در حال اجرا است، افزود: ارتقای آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی برای حفاظت از سرمایه‌های زیست محیطی خوزستان از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: طرح خوزستان پاکیزه یک پویش مردمی است که با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی، فضای عمومی شهر و روستا نظافت می‌شود.

طرح خوزستان پاکیزه در سراسر استان آغاز شد

فرماندار: بازیافت پسماند در شوش مورد غفلت قرار گرفته است

فرماندار شوش با اشاره به فناوری نوین بازیافت شهری گفت: بازیافت و مدیریت پسماند منجر به اشتغال زایی، تولید و ثروت برای شهرها می‌شود که توجه به این مهم در این شهرستان ضروری است.

وی ارتقای فرهنگ بازیافت از مبدا میان شهروندان را ضروری دانست و ادامه داد: تفکیک زباله از مبدا نیازمند مدیریت و نگاه جدید در شوش است.

حویزه با اشاره به آتش سوزی های گسترده درختان و مراتع این شهرستان طی ماه‌های اخیر اظهارکرد: آتش سوزی‌های گسترده کنار جاده‌ای و مراتع شهرستان شوش جای تاسف دارد.

وی افزود: تمام ظرفیت شوش برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی و برخورد با متخلفان و تخریب کنندگان محیط زیست به کار گرفته شده ولی این شهرستان از نظر تجهیزات و ماشین آلات با کمبودهای فراوانی مواجه است که انتظار می‌رود اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و دستگاه‌های متولی به رفع این کمبودها کمک کنند.

فرماندار شوش با بیان اینکه این شهرستان با کمبود دستگاه‌های مهار آتش مواجه است، گفت: جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش مزارع توسط کشاورزان، مرطوب نگه داشتن درختان کنار جاده ای و تقسیم وظیفه تمام دستگاه‌ها از جمله اقدام‌های انجام شده برای کاهش آتش سوزی درختان و مراتع کنار جاده ای شوش طی ماه‌های اخیر بوده است.

وی بهره گیری از ظرفیت‌های کم نظیر گردشگری در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: شوش به شهری عبوری تبدیل شده است حال آنکه این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بی نظیر تاریخی و گردشگری باید به مقصد گردشگران، نه مسیری برای عبور آنها تبدیل شود.

یک هزار و ۵۰۰ سرویس نخاله از مناطق شهری شوش جمع آوری شد

شهردار شوش نیز در این آیین با اشاره به اجرای جمع آوری نخاله ها و پاکسازی محلات این شهر گفت: طی ماه های اخیر یک هزار و ۵۰۰ سرویس نخاله از مناطق مختلف شهری جمع آوری شده است.

سید عبدالحسین حسینی با بیان اینکه شهرداری شوش سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال برای جمع آوری نخاله های شهری هزینه کرده است، بیان کرد: فعالیت غیرمسوولانه نیسان‌های جک دار و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیرمجاز موجب شده تا همچنان شوش با مشکل نخاله های ساختمانی مواجه باشد.

وی با اشاره به هماهنگی با دستگاه قضایی برای برخورد با خودروهای نیسان جک دار متخلف افزود: شهرداری محلی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی تعیین کرده است که رانندگان نیسان تنها مجازبه تخلیه نخاله‌های ساختمان تنها در این مکان هستند و با تخلیه نخاله در مکانی غیر از محل تعیین شده برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، طرح خوزستان ‍پاک از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه در تمام شهرها و روستاهای خوزستان اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha