توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وششم شهریور به حذف ۹۸۰۰ تن از مواد مخرب لایه ازن درکشور،مخالفت مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی،جزئیات پرداخت وام اشتغالزایی به سربازان ماهر،فروش لوازم خانگی درمزایده سازمان اموال تملیکی،توصیه‌های پلیس برای آغاز سال تحصیلی،برگزاری آیین جشن غنچه‌ها برای پیش دبستانی‌ها،کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر و اورژانس خط مقدم نجات جان‌ها پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شوک در تامین و تولید تجهیزات پزشکی جامعه را نگران و مضطرب می‌کند
 
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی، حذف یکباره ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی را سبب افزایش قیمت و کمبود تجهیزات پزشکی دانست و گفت: شوک در تامین و تولید تجهیزات پزشکی جامعه را نگران و مضطرب می‌کند.

جلیل سعیدلو درباره نگرانی‌ها از حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: بر اساس مبانی علم اقتصاد و نظرات اساتید این حوزه، بهترین و ایده‌آل‌ترین راه در این خصوص، حذف چند نرخی ارز است یعنی ارز باید تک نرخ باشد تا همه صنایع و شرکت‌های پذیرنده خدمات و خریدار کالا، بر اساس فعالیتهای خود را تنظیم کنند و این نقطه مطلوبی است که همه دوستداران اقتصاد کشور و نظام، دلسوزانه آن را پیشنهاد می‌دهند و امیدواریم که با هدایت دولت جدید به آن نقطه برسیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

گزارش دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق شهروندی منتشر شد

گزارش اهم اقدامات قابل توجه در حوزه حقوق بشر و شهروندی مرتبط با بهار ۱۴۰۳ و گزارش ویژه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی در ۲ سال گذشته در این حوزه‌ها از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش ستاد حقوق بشر، خلاصه‌ای از مهم‌ترین اقدام‌های قابل‌توجه در جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر و شهروندی (سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳) و گزارش ویژه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی طی ۲ سال گذشته در این حوزه‌ها، به زبان فارسی و انگلیسی از سوی ستاد حقوق بشر منتشر شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر/شیوع دردهای اسکلتی در دانش‌آموزان

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران می‌گوید: تغذیه نامناسب و نشستن‌های بیش از حد در بچه‌های ایرانی باعث شده است که رشد استخوان‌ها و مفاصل‌شان محدود شود. همین عوامل سبب شده است که قد کودکان ایرانی نسبت به ۵۰ سال پیش کاهش پیدا کند، اگرچه اجرای برنامه توزیع شیر در مدارس طی سال‌های اخیر یک سانتی‌متر به قد کودکان ایرانی افزوده است.

ایرج عبداللهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان این که دانش آموزان به هیچ عنوان نباید از کیف‌های اداری برای حمل وسایل تحصیل خود استفاده کنند از آسیب‌های استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی چون موبایل و تبلت برای کودکان و نوجوانان می‌گوید و نسبت به تاثیرات استفاده بیش از حد از این وسایل بر استخوان‌ها و عضلات کودکان و نوجوانان هشدار می‌دهد. بخش نخست این مصاحبه در پی می‌آید:

فصل مدارس به زودی شروع می‌شود. از شکایات شایع کودکان و نوجوانان دانش آموز، دردها و مشکلات اسکلتی و عضلانی است. یکی از متهمین اصلی این ناراحتی‌ها، کوله پشتی‌های غیر استاندارد است. از نظر جنابعالی کوله پشتی استاندارد چه ویژگی‌هایی را دارد؟.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

اورژانس؛ خط مقدم نجات جان‌ها

مسئولان سازمان اورژانس کشور همواره از کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان این نهاد امدادی گلایه دارند اما هیچ گاه این کمبودها و چالش‌ها مانع خدمت‌رسانی کارکنان اورژانس؛ آنان که در خط مقدم برای نجات جان بیماران و مصدومان قرار دارند؛ نشده است.

نقش اورژانس به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات درمانی در کاهش تلفات جانی و بهبود شرایط بیماران و مصدومان حیاتی است و این واحد تخصصی، وظیفه دارد تا به سرعت به وضعیت‌های اورژانسی و فوریتی رسیدگی کرده و خدمات درمانی فوری به افراد نیازمند ارائه دهد. سرعت، دقت و کارآمدی در این حوزه از اهمیت ویژه‌ برخوردار است زیرا زمان در چنین شرایطی به معنای تفاوت میان مرگ و زندگی است.

بر اساس دستورالعمل‌های جهانی، وظیفه تکنسین فوریت‌های پزشکی، ارائه خدمات درمانی به مصدومین حادثه است و البته تکنسین‌ها نباید وارد صحنه ناامن شوند زیرا آسیب دیدن تکنسین در صحنه حادثه، مصدومین را از خدمات اورژانسی محروم می کند همچنین مطابق شیوه‌نامه‌های جهانی، تکنسین‌ها باید منتظر بمانند تا مصدوم توسط سایر نیروهای امدادی از صحنه حادثه خارج به به فضایی امن برای دریافت خدمات فوریت های پزشکی منتقل شود اما بر اساس یک دستورالعمل نانوشته که بین اورژانسی‌ها رایج است، تکنسین اورژانس «برای نجات زندگی مصدوم خود را به آب و آتش می زند» و این شریف ترین مورد نقض دستورالعمل‌های جهانی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

اقدامات سازمان غذا و دارو برای کنترل عرضه و توزیع داروی سقط جنین

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی اقتصادی سازمان غذا و دارو اقدامات سازمان غذا و دارو در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی گفت: ثبت اطلاعات داروی سقط جنین در سامانه TTAC به معاونین غذا و داروی سراسر کشور به منظور نظارت بر توزیع و رصد دقیق زنجیره تامین داروی میزوپروستول ابلاغ شد.

آزیتا نبی زاده با اشاره به تاکیدات همواره مقام معظم رهبری و جدیتی که وزیر بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته اند، اظهار کرد: دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین توسط این سازمان به‌عنوان داروی موجد سقط در کشور تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: چک لیست نحوه اجرای دستورالعمل و گزارش مشروح چک لیست و ابلاغ آن به دانشگاه ها به منظور پایش اجرای دستورالعمل توزیع و مصرف داروی سقط جنین تهیه شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

آیین جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی برگزار شد

آیین جشن غنچه‌ها امروز - دوشنبه ۲۶ شهریور - برای بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور برگزار شد.

امروز نوآموزان پیش دبستانی در جشنی متفاوت با نام غنچه‌ها، در مدارس و مهدهای کودک حاضر شدند تا قبل از ورود رسمی به دوران تحصیل، فرصتی برای یادگیری و آموزش پیدا کرده و خود را برای خانه دوم و سال های پیش روی دوران تحصیل آماده کنند.

اولیای مدارس و مهدهای کودک از مدت ها قبل شرایط را برای پذیرش این نوآموزان فراهم و سعی کرده اند تا این کودکان در نخستین روز حضور به عنوان آموزش رسمی، خاطره‌ای شیرین و متفاوت را برای خود رقم بزنند و با معلمان و مربیان و هم‌کلاسی‌ها و شرایط مدرسه و چگونگی آموزش آشنا شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

بخشی از کشور با ادامه روند تغییر اقلیم، قابل زیست نخواهد بود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر روند تغییر اقلیم و اثرات سوء آن بر طبیعت را ادامه دهیم قطعا بخشی از کشور دیگر قابلیت زیست نخواهد داشت.

صدیقه ترابی در مراسم روز جهانی حفاظت از لایه ازن افزود: پیامدهای تغییر اقلیم در دنیا غیر قابل انکار است اما در برخی کشورها مانند ایران بیشتر مشهود است.

وی اظهارداشت: تغییر اقلیم و گرمایش جهانی موجب شده تا دمای برخی کشورها تا ١.١ دهم افزایش یابد اما این افزایش در ایران به ٢ درجه رسیده است بنابراین ایران نسبت به جهان گرمتر شده است، با توجه به این گرمایش بارش های ما کاهش و تبخیر افزایش یافته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/نیاز شناورسازی ساعت کاری

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهرها افزایش می‌یابد، گفت: شناورسازی ساعات کاری می‌تواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.

سردار سیدتیمور حسینی در جمع خبرنگاران با بیان توصیه‌های ایمنی برای آغاز فصل تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیش‌بینی می‌شود سفرهای شهری با افزایش قابل توجهی مواجه شده و حجم ترافیک در شهرها افزایش یابد، این افزایش میزان ترافیک در معابر شهری بر ساعات سفرهای درون شهری تأثیر گذاشته و باعث کندی حرکت و طولانی شدن زمان سفرها می‌شود.

به گفته او، افزایش استفاده از خودروهای شخصی در روند معمول ترافیک تغییر ایجاد کرده و پیش‌بینی می‌شود در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهرها افزایش یابد و شناورسازی ساعات کاری می‌تواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی خواهد داشت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

فروش انواع لوازم خانگی در مزایده فوق‌العاده سازمان اموال تملیکی برگزار می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران از ادامه روند برگزاری مرحله دوم مزایده فروش بیش از ۱۰۰ هزار وسیله خانگی خارجی خبر داد و گفت: فروش انواع لوازم خانگی در مزایده فوق‌العاده سازمان اموال تملیکی برگزار می‌شود.

علی صالحی اظهار داشت: با توجه به دستورهای صریح رئیس قوه قضاییه درباره ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین تکلیف کالاهای وارداتی انبار شده در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، روند تعیین تکلیف محموله بزرگ لوازم خانگی خارجی موسوم به بوش با ورود دستگاه قضایی آغاز شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: پس از تحویل محموله یادشده به سازمان اموال تملیکی، نخستین مرحله از مزایده فروش این اقلام برگزار و نتایج آن اعلام شد و در همین راستا، دومین مرحله از فروش انواع لوازم خانگی بوش شامل ۷۳۸۹ قلم کالا در مزایده فوق العاده شماره ۶۱۸ سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از ۲۰تا ۲۸ شهریور برگزار می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

جزئیات پرداخت وام اشتغالزایی به سربازان ماهر

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه به عنوان تسهیلات اشتغالزایی سربازان ماهر اختصاص یافته که توسط پنج بانک عامل در همه استان‌ها پرداخت می‌شود.

سردار محمد جواد زاده کمند درباره جزئیات پرداخت وام اشتغالزایی به سربازان وظیفه ماهر اظهار داشت: با هدف توسعه اشتغال جوانان و تحقق سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی اعطای تسهیلات خوداشتغالی برای سربازان ماهر منقضی خدمت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور، استانداران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در این طرح همکاری دارند، افزود: بانک مرکزی ۵ شامل سپه، صادرات، پاسارگاد، قرض الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت را به عنوان بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات به سربازان ماهر منقضی خدمت تعیین کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

ایران بیش از ۹ هزار تن مواد مخرب لایه ازن را حذف کرد/دریافت تقدیرنامه از مجامع بین‌المللی

لایه ازن به عنوان سپر حفاظتی زمین چند سالیست که دستخوش آسیب شده است از این رو کشورها در قالب پروتکل مونترال اقداماتی را برای کاهش این تخریب انجام داده اند که در این میان ایران هم موفق به حذف فیزیکی هزار و ۳۷۸ واحد تولیدی، تعمیرگاهی و تجهیزات سازگار با لایه ازن و حذف حدود ۹ هزار و ۸۰۰ تن مواد مخرب لایه ازن شد و در این راستا تقدیرنامه‌های زیادی از مجامع بین‌المللی دریافت کرده است.

گویی تخریب طبیعت از جانب انسان تمامی ندارد، هر روز از گوشه و کنار دنیا خبری جدید به گوش می رسد که نگرانی دوستداران محیط زیست را بیش از پیش افزون می کند، از پدیده های نوظهوری مانند گرد و غبار بر روی زمین گرفته تا تخریب لایه ازن در آسمان که به چندین سال قبل بر می گردد، یعنی حتی آسمان هم از دست انسان در امان نمانده است به طوری که انسان با عملکرد نادرست خود دل آسمان را هم سوراخ کرد و به مرور به عنوان تخریب لایه ازن معروف شد.

تخریب لایه ازن، موجب می شود تا پرتوهای مضر خورشید به زمین برخورد کند و در نهایت گرمایش زمین را سرعت می بخشد، دانشمندان هشدار داده اند پدیده گرم شدن زمین می تواند تلاش ها برای ترمیم حفره ازن را که قرار است تا سال ۲۰۵۰ انجام گیرد، حدود ۳۰ سال به تعویق اندازد. علاوه بر این اشعه مضر برای سلامت انسان مضر است، در واقع ازن لایه حفاظتی است که زمین را از گزند اشعه‌های مضر خورشید در امان نگه می‌دارد و در پی آن حیات زیستمندان نیز تضمین می شود که به علت فعالیت های صنعتی افسارگسیخته در دهه های اخیر دچار آسیب شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

مخالفت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مخالفت همگی اعضای کمیسیون متبوع خود برای حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی خبر داد و تاکید کرد که نباید با تصمیمات شتابزده در جامعه ایجاد شوک کنیم.

همایون نجف آبادی درباره اظهارات و نگرانی اخیر وزیر بهداشت از کمبود تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال افزود: روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه به منظور ادامه یا لغو تخصیص ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی، نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد و واردکنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گزارشی از وضعیت این صنعت ارائه کردند.

وی افزود: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ابراز می‌کنند که به دلیل عدم حمایت جدی در معرض ورشکستگی قرار دارند و از سوی دیگر واردکنندگان نیز تاکید دارند که قادر به پرداخت ریالی ما به تفاوت تجهیزات پزشکی در صورت حذف ارز ترجیحی نخواهند بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس راهور برای آغاز سال تحصیلی/کاهش قد کودکان ایرانی در نیم قرن اخیر

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha