رفع موانع توسعه مازندران در دستور کار دولت و مجلس

ساری- ایرنا- سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران گفت: برنامه‌های راهبردی برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی مازندران و رفع موانع پیش روی توسعه این استان با همسویی و همراهی دولت و مجلس در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، عالیه زمانی کیاسری امروز –دوشنبه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جلسه‌ای که شامگاه یکشنبه با حضور سایر نمایندگان استان در دفتر وزیر کشور داشتیم عمده مسائل و چالش‌های پیش روی توسعه استان مطرح شد و وزیر کشور نیز در بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای ارتقای ظرفیت‌های ملی این استان در زمینه گردشگری و کشاورزی تاکید کرد.

وی افزود: دکتر مومنی با توجه به این‌که اهل مازندران هستند، شناخت خوبی از مسائل این استان دارند. ما نیز در مجلس تلاش می‌کنیم که با همکاران به کمک دولت برای رفع مسائل پیش روی توسعه استان گام برداریم تا با یک همسویی بین دولت و مجلس شاهد دستاوردهای خوبی در استان باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در برنامه هفتم توسعه بحث اقتصاد دریامحور و گردشگری به وزارت کشور سپرده شد، توجه و پیگیری این حوزه برای وزارت کشور به نوعی شرح وظیفه محسوب می‌شود و بر همین اساس نیز وزیر کشور تاکید ویژه‌ای بر توجه به حوزه گردشگری در مازندران داشت.

رفع موانع توسعه مازندران در دستور کار دولت و مجلس

زمانی کیاسری افزود: مازندران جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که این ظرفیت‌ها مغفول مانده است. تمایل به سرمایه‌گذاری هم در استان وجود دارد. سعی بر این است که با همراهی دولت و مجلس این ظرفیت‌ها به کمک بخش خصوصی شکوفا شود.

وی خاطرنشان کرد: وزیر کشور هم بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی موجود در استان را مورد تاکید قرار داد و از مازندران با توجه به برخوردار بودن از نیروهای فکری و اجرایی اثرگذار در سطح ملی و استانی، به عنوان بانک مدیریت و سرمایه انسانی در کشور یاد کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: بهره‌گیری از قابلیت‌های ممتاز مازندران در بیشبرد سیاست‌های کلان کشور نیز از دیگر نکات مورد تاکید وزیر کشور بود که امیدواریم بتوانیم با همراهی همه مسئولان و حمایت وزارت کشور در همین مسیر گام برداریم.

وزیر کشور: ظرفیت انسانی هر استان برای توسعه استان‌ها به کار گرفته شود

به گزارش ایرنا، نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم شامگاه یکشنبه -۲۵ شهریور- با حضور در دفتر وزیر کشور مهم‌ترین مسائل مربوط به توسعه مازندران را مطرح کردند و خواستار افزایش توجه به ظرفیت‌های این استان شمالی برای شکوفایی اقتصادی و گسترش زیرساخت‌ها شدند.

در این نشست هریک از اعضای مجمع نمایندگان مازندران به قابلیت‌ها و مزیت‌های‌های پیشرانی این استان در مسیر توسعه پایدار، خواستار حمایت وزارت کشور برای تغییر نگرش کلان دولت به ظرفیت‌های این استان شدند.

نمایندگان مازندرانی خانه ملت با اشاره به شرایط خاص این استان به خاطر پذیرش میلیونی مسافران بر لزوم تخصیص اعتبار متوازن منطقه‌ای برای نیل به اهداف توسعه مازندران در آینده و فائق آمدن بر مشکلات انبوه ناشی از کمبودهای زیرساختی استان تاکید کردند.

۱۲ نماینده مازندران در مجلس دوازدهم همچنین با اشاره به تغییرات مدیریتی دولت چهاردهم، برنامه‌محوری و تحول‌گرایی همراه با تعهد و توان مدیریتی را رمز موفقیت مدیران در اعتلای همه‌جانبه عنوان کردند و خواستارتوجه وزارت کشور به این مولفه‌های اساسی در انتصابات شدند.

مومنی پس از علی کردان که در دولت نهم برای مدتی کوتاه وزیر کشور بود، دومین سیاستمدار اهل مازندران است که به عنوان وزیر کشور در کابینه دولت حضور یافته است. مازندرانی‌ها و به ویژه مسئولان این استان امیدوار هستند که با توجه به شناخت بالای وزیر کشور از چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مازندران به دلیل مازندرانی بودن مومنی در این دوره با دقت نظر و حساسیت بیشتری مسائل مربوط به این استان مورد بیشتر توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha