کاروان ۳۰۰ میلیارد ریالی تجهیزات آموزشی عازم مدارس مازندران شد

ساری- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی و مدرسه‌ای امروز در مراسم اعزام همزمان کاروان‌های تجهیزات آموزشی سراسر کشور به سراسر مازندران توزیع شد.

مهدی استادیان امروز -دوشنبه- در حاشیه مراسم اعزام همزمان کاروان‌های تجهیزات آموزشی سراسر کشور به خبرنگار ایرنا گفت: امروز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش از مشهد مقدس، اعزام کاروان‌های تجهیزات آموزشی به مدارس و هنرستان‌های سراسر کشور با شعار «برای ایران، برای مدرسه» انجام شد که در مازندران نیز بیش از ۳۰ دستگاه وانت و کامیونت پس از بارگیری تجهیزات مختلف به مدارس و هنرستان‌های مناطق ۳۳ گانه آموزش و پرورش استان اعزام شد.

وی افزود: ارزش ریالی تجهیزاتی که امروز و در آستانه سال جدید تحصیلی به مدارس و هنرستان‌های استان توزیع شد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که ۹۰ درصد از این تجهیزات مربوط به هنرستان‌های مازندران است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر این تجهیزات که امروز به مدارس و هنرستان‌های مازندران فرستاده شد، امسال برای ۲۵ مدرسه‌ای که به تازگی افتتاح شده و از ابتدای مهر پذیرای دانش‌آموزان می‌شوند کل تجهیزات مورد نیاز آموزشی و رفاهی مورد نیاز برای آغاز به کار مدرسه نیز تامین و فرستاده شد. ضمن این‌که هر سال در حد توان و امکان تجهیزاتی را برای بهسازی زیرساخت‌های آموزشی به مدارس در حال فعالیت هم تحویل می‌دهیم که این روال امسال نیز انجام شد.

کاروان ۳۰۰ میلیارد ریالی تجهیزات آموزشی عازم مدارس مازندران شد

استادیان درباره میزان اعتبارات هزینه شده برای خریداری تجهیزات مورد نیاز مدارس و هنرستان‌های مازندران در سال مالی ۱۴۰۲ گفت: در سال مالی جاری -تا پایان شهریور ۱۴۰۲- در مجموع ۹۵۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی توسط این اداره کل خریداری شد که از این رقم ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۸۰ میلیارد ریال نیز اعتبار استانی بود. یعنی اعتبارات استانی ما ۱۰ درصد اعتبارات ملی بود و تلاش کردیم با کمک مسئولان استان سهم مناسبی از اعتبارات ملی تجهیز مدارس برای مازندران دریافت شود.

وی با اشاره به توجه ویژه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در کشور، تصریح کرد: از ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار ملی که در سال مالی جاری از اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات آموزشی مازندران جذب شد، حدود ۴۰۰ میلیارد ریال به تجهیزات هنرستانی اختصاص یافت که نشان دهنده نگاه ویژه دولت به آینده شغلی دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع رشته‌های آموزشی در هنرستان‌ها، تنوع تجهیزات در این حوزه زیاد است و همین موضوع اهمیت تامین اعتبارات برای خرید تجهیزات هنرستانی را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایرنا، مازندران امسال حدود ۵۳۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه این استان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha