۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85598039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه احداث ۲ مجتمع پتروشیمی سبز در قشم امضا شد

قشم - ایرنا - نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲ مجتمع پتروشیمی سبز در مناطق صنعتی کاوه و سلخ این جزیره با مشارکت شرکت پتروشیمی زیست سبز پلیمر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، یاسر سلیمانی روز دوشنبه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه مهم در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، بین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت مجتمع پتروشیمی زیست سبز پلیمر به امضا رسید.

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه، نویدبخش آغاز دورانی جدید در صنعت پتروشیمی کشور و حرکت به سوی تولید محصولات سبز و دوستدار محیط زیست در جزیره جهانی، فناور و نوآور قشم خواهد بود.

به گفته نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم، این ۲ مجتمع صنعتی پتروشیمی با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن، می‌توانند پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر از جمله PBAT (پلی‌بوتیلن آدیپات-کو-ترفتالات)، PAS (پلی‌آسلاکتیک اسید) و BDO (بوتان دی‌اول) را در مناطق صنعتی کاوه و سلخ جزیره قشم تولید کنند.

سلیمانی توضیح داد: بهره‌برداری از این طرح به عنوان نخستین مجتمع تولید پلیمرهای زیست‌ تخریب‌ پذیر در ایران و خاورمیانه، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و کاهش وابستگی به واردات محصولات پتروشیمی، شرایط ویژه‌ای برای اشتغال ۴۰۰ نیروی جوان و متخصص کشورمان به طور مستقیم و ۲ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

تفاهم‌نامه احداث ۲ مجتمع پتروشیمی سبز در قشم امضا شد

به گفته وی، ایران با اجرای این طرح در ردیف کشورهای تولیدکننده اصلی پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر جهان قرار می‌گیرد و جایگاه خود را در بازارهای جهانی محصولات سبز تقویت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم با تاکید بر اینکه این دستاورد بزرگ، نتیجه تلاش‌ مستمر دولت و بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود، افزود: امضای این تفاهم‌نامه مهم، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت پتروشیمی ایران است و با حمایت از چنین پروژه‌هایی، علاوه بر کمک به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، می‌توان ایران را به قطب تولید محصولات سبز در منطقه تبدیل کرد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور، یاسر سلیمانی نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم و عبدالامیرمنصوری رییس هیات مدیره شرکت مجتمع پتروشیمی زیست سبز پلیمر حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha