۸۰ درصد پله برقی پل‌های مکانیزه تهران فعال است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: با اقدامات انجام شده اکنون ۸۰ درصد پله برقی در پل‌های مکانیزه فعال است.

به گزارش ایرنا، مسعود حق‌لطفی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح شهر تهران ۸۰۰ پل و ۱۱۰ پل مکانیزه ساخته شده که این پل‌های مکانیزه دارای ۴۴۸ یونیت است. در سال گذشته حدود ۵۰ درصد پل‌های مکانیزه بدلیل عدم تامین تجهیزات و نقص فنی غیر فعال بود.

وی با بیان اینکه وظیفه نگهداری پل‌های مکانیزه تا سال گذشته بر عهده سازمان زیباسازی بود، افزود: از ابتدای امسال این وظیفه بر عهده معاونت فنی و عمرانی سپرده شد که تا پایان شهریور ماه تلاش داریم ۶۵ یونیت در پل‌های مکانیزه نصب کنیم و هم اکنون باید اعلام کنیم تنها ۲۰ درصد این پل‌های مکانیزه غیر فعال است. تلاش داریم در مرحله بعدی میزان فعال بودن پل‌های مکانیزه را فعال کنیم.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره وضعیت پل‌های ثابت نیز گفت: ۱۵ دستگاه آسانسور بر روی این پل‌ها نصب بوده که در حال رفع نقص این آسانسورها هستیم و پنج دستگاه آسانسور جدید بر روی این پل‌ها را نصب کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه جایگزین کردن پله‌های برقی با رمپ‌های فلزی از دیگر برنامه‌ها است، یادـآور شد: قرارداد ساخت ۱۰ دستگاه در مرحله اول بسته شده که تا آخر سال فرایند ساخت و نصب تکمیل خواهد شد همچنین قرارداد ساخت پل‌های بتنی پیش ساخته نیز چیزی حدود ۱۳ دستگاه‌ که پله و رمپ به طور همزمان دارد منعقد شده است.

حق لطفی تاکید کرد: در درازمدت هدف ما ایجاد پله‌های رمپ‌دار است که سرویس‌دهی بهتری داشته باشد مگر جاهایی که نیاز به خدمت‌رسانی بیشتر دارد به نصب پله برقی و آسانسور می‌پردازیم. تا سال آینده نیز ۶۰ دستگاه پله برقی دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.

احداث پل عابر پیاده با رمپ فلزی

معاون عمرانی شهردار تهران نیز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پل‌های مکانیزه با بیان اینکه قرار است به سمت احداث پل با رمپ فلزی برویم گفت: همه اقدامات ما با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک در این باره انجام شده که ۱۴ پل اکنون شناسایی شده که امکان به تبدیل رمپ استاندارد را دارد.

هادی حق‌بین اظهار کرد: این موضوع در کل مناطق ۲۲ گانه به صورت یکسان انجام می‌شود در کنار همه موضوعات موضوع نگهداشت آسانسورها هم مورد توجه است و ضمن نگهداشت وضعیت فعلی خرید ۲۰ دستگاه را در دستور کار داریم همچنین  اقدامات موضوع پوشش تبلیغاتی پل‌ها نیز مورد توجه است.

وی ادامه داد: بنا به اهمیت پل‌های عابر مکانیزه از ابتدای سال جاری بررسی جامعی از مشکلات این پل‌ها در دستور کار قرار گرفت. در ماه‌های ابتدایی نسبت به تحلیل وضعیت اقدام شد و عملیات نوسازی ۶۵ یونیت در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بلافاصله موضوع اورهال سایر یونیت‌ها در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد کاهش خاموشی و افزایش ایمنی پل‌های مکانیزه هستیم، افزود: از ۱۱۲ پل شامل ۴۴۹ یونیت بیش از ۸۰ درصد در وضعیت فعلی روشن هستند هرچند ممکن است دچار خرابی‌های جزیی شود که تعویض اجزا انجام خواهد شد. البته در مواقعی پل‌ها به دلیل ایمنی و حفظ جان شهروندان توسط پیمانکار خاموش و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه با تصمیم شورا و شهردار تهران ما می‌توانیم این موضوع را با افزایش اعتبار مورد نیاز در سطح شهر دنبال کنیم، گفت: کانکس‌های زیر پل‌ها جمع‌آوری شده و سعی کردیم همه ابعاد پل‌ها مورد توجه قرار گیرد، این پل‌ها مکانیسم برقی مکانیکی داشته و مدام در حال سرویس‌دهی است و امکان داشتن مشکل در لحظه برای این پل‌ها وجود دارد.

حق‌بین اضافه کرد: پل‌های مکانیزه از برندهای مختلف در سال‌های پیش خریداری شده ضمن اینکه برای اینکه بتوان قطعات را بازسازی کرد قرارداد خرید قطعات منعقد شده است که البته بعضی از تعمیرات نیاز به اقدامات اساسی و تعطیلی دو هفته‌ای یونیت‌ها دارند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه موضوع اعتبارات نیز در این زمینه مهم است، گفت: اعتبار امسال مربوط به نگهداشت همه پل‌ها و خرید ۶۵ دستگاه است همچنین قرارداد خرید ۶۰ دستگاه دیگر نیز در دستور کار برای سال آینده قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha