۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85598265
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تورم تولید بخش صنعت کاهش یافت

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85598265
تورم تولید بخش صنعت کاهش یافت

تهران- ایرنا- مرکز آمار ایران اعلام‌کرد: درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در ۱۲ ماه منتهی مردادماه نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۵.۹ درصد است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل که ۲۷.۳ درصد بود، کاهش ۱.۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مرکز آمار ایران گزارشی از قیمت تولیدکننده بخش صنعت در مردادماه امسال منتشر کرد. بر این اساس شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۲۴۱.۸ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۶ دهم درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۰.۲ درصد افزایش و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالیانه) ۲۵.۹ درصد افزایش داشته است.

در مرداد ماه ۱۴۰۳ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل تورم ماهانه ۶ دهم درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱۴ درصد) هشت دهم واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور در مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل ۶ دهم درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم ماهانه با سه درصد افزایش مربوط به گروه ساخت محصولات غذایی و کمترین تورم ماهانه با یک‌دهم درصد افزایش مربوط به گروههای ساخت پوشاک، چاپ و تکثیر رسانه های ضبط و ساخت وسایل نقلیه موتوری تریلرو نیم تریلر است.

همچنین تورم ماهانه گروه‌های ساخت محصولات فلزی ساخته شده به‌جز ماشین آلات و تجهیزات و ساخت کک و فرآورده های حاصل از پالایش نفت، یک‌دهم درصد گروه شده ساخت محصولات رایانه ای الکترونیکی و نوری چهار دهم درصد و گروه ساخت فلزات پایه هشت‌دهم درصد است.

تورم صنعتگران در مرداد کاهش یافت

افزایش تورم نقطه به نقطه

در مرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۰.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱۹.۵ درصد)، هفت‌دهم واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۰.۲ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۳۳.۹ درصد مربوط به گروه «ساخت چرم و محصولات وابسته» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۶.۱ درصد مربوط به گروه »ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت» است.

کاهش تورم سالیانه قیمت تولیدکننده بخش صنعت

در مرداد ماه ۱۴۰۳، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در ۱۲ ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۵.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۷.۳ درصد)، ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در ۱۲ ماه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۵.۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم سالیانه با ۴۷.۶ درصد مربوط به گروه «ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر» و کمترین تورم سالیانه با ۱۴.۱ درصد مربوط به گروه «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» است.

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha