سال تحصیلی ۱۸ هزار کلاس اولی خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- زنگ شکوفه‌ها برای ۱۸ هزار کلاس اولی خراسان شمالی امروز (سه شنبه) در مدارس استان نواخته شد و این دانش‌آموزان تحصیل خود را آغاز کردند. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در این این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کلاس اولی های استان امروز زیر نظر یکهزار و ۲۰۰ معلم، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

عصمت بدخشان اظهار کرد: برنامه ریزی ها و تدابیر لازم برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان کلاس اولی در استان انجام شده است و در این زمینه یکهزار و ۸۵۰ نوآموز کودکستانی مناطق دوزبانه و محروم استان در ۸۰ پایگاه تداوم یادگیری تابستان آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: این دوره آموزشی یک ماهه در راستای تحقق عدالت آموزشی تربیتی و ایجاد ظرفیت و تسهیلات برای پوشش کامل کودکان ویژه نوآموزان بدو ورود پایه اول دبستان، بازمانده از آموزش های یک ساله پیش دبستانی اجرا شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شمار کلاس اولی های استان امسال نسبت به سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافت.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی در پایه اول در استان ۹۷.۱۵ درصد است و نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان نیز ۹۸.۶۲ درصد است که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار مدرسه تحصیل می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha