طراحی نرم‌افزار "گامیران" / تعیین شاخص روزانه هشت تا ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی

شهرکرد – ایرنا – رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار " گامیران" در مجمع عمومی سالانه این فدراسیون و اجرای آن برای نخستین بار در پیاده‌روی شهر فارسان چهارمحال و بختیاری در هفته پیش رو گفت: نرم‌افزار گامیران با هدف ایجاد انگیزه، پایش و تشویق مردم به پیاده‌روی در فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور طراحی شده است.

علی خلیلی روز سه‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با تاکید براینکه پیاده‌روی یک ورزش آسان، ارزان و در دسترس است افزود: هر فرد اگر بتواند روزانه هشت تا ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی داشته باشد می‌تواند از سلامت عمومی (سلامت جسمی و روحی) برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: با طراحی و اجرای نرم‌افزار گامیران آن دسته از افرادی که وارد این نرم افزار( App) می‌شوند و پیاده‌روری می‌کنند به صورت روزانه، ماهانه و سالانه پایش و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گفت: همچنین با نرم‌افزار گامیران رویدادهای بزرگی مانند صبح و نشاط و پخش زنده استان‌ها پوشش داده می‌شود و از این راه مردم به انجام فعالیت بدنی تشویق می‌شوند.

خلیلی ادامه داد: در این ارتباط در نخستین رویداد و بخش زنده صبح و نشاط که روز جمعه (۳۰ شهریور) در شهر فارسان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود از نرم‌افزار گامیران استفاده می‌شود.

طراحی نرم‌افزار "گامیران" / تعیین شاخص روزانه هشت تا ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی

وی یادآور شد: براین اساس علاوه بر جوایزی که از طرف مسوولان چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان پیش‌بینی شده، پنج دوچرخه نیز از طرف فدراسیون ورزش‌های همگانی به افرادی که در مسیر مشخص شده اقدام به پیاده‌روی کرده باشند از طریق این نرم‌افزار اهدا می‌شود.

به گفته خلیلی، امید می‌رود با توسعه نرم‌افزار گامیران شاهد حضور گسترده مردم در یک فعالیت بدنی که منجر به شادابی و نشاط جامعه می‌شود باشیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر اینکهتلاش می‌شود با این طراحی به همان راهبرد ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز رسید گفت: مهمترین راهبرد این فدراسیون این است که با تقسیم کار ملی و با استفاده از توان دستگاه‌هایی که به نوعی در توسعه ورزش‌های همگانی نقشی دارند زیرساخت‌های لازم برای ورزش آسان، در دسترس و ارزان برای مردم فراهم شود.

وی اظهار داشت: هفت دستگاه به غیر از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های همگانی متولی و مسوول ورزش همگانی هستند و امید می‌رود با تقسیم کار ملی شرایطی برای استفاده از سیاست‌های این فدراسیون فراهم کنند.

به گفته خلیلی راهبرد فدراسیون ورزش‌های همگانی توسعه فعالیت بدنی، حال خوب و سلامت عمومی است و اعتقاد داریم اگر این راهبرد دنبال شود مردم می‌توانند از یک نشاط، شادابی و خوشبختی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید:

در میزگرد ایرنا بررسی شد؛ چگونگی مردمی‌شدن ورزش در دولت سیزدهم

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور افزود: راهبرد این فدراسیون ۱۰ ، ۳۰ ، ۳۶۵ تعریف شده به این معنی که تا سال ۱۴۱۰ هر ایرانی در ۳۶۵ روز بتواند ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه در این ارتباط باید ابزار لازم برای ورزش آسان و رایگان در کشور فراهم شود یادآور شد: یکی از این زیرساخت‌ها دسترسی آسان مردم به ورزش، اماکن و پارک‌های ورزشی است که با آمایش سرزمینی امکاناتی ارزان و رایگان برای ورزش مردم فراهم شود.

خلیلی در خصوص اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌ای در خصوص چاقی و اضافه وزن از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی برای کنترل چاقی دانش‌آموزان تهیه شده که انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص اجرای این برنامه انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون چهارمحال و بختیاری در زمینه فعالیت بدنی و تحرک جایگاه خوبی دارد و در جایگاه ۲۹ در کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha