۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85598728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه گذاری بخش خصوصی نقطه مزیت اصفهان در حوزه کتاب‌خوانی است

اصفهان -ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی سال‌های اخیر در حوزه کتاب و کتابخوانی نقطه مزیت اصلی اصفهان در این حوزه است.

سید مهدی سیدین‌نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی سال‌های اخیر بخش خصوصی به شکل پررنگی در حوزه کتاب‌ و ترویج و تشویق به کتاب‌خوانی سرمایه گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران این حوزه با توجه به قیمت‌های بالای تمام شده برای فراهم‌آوری مکان و ایجاد مجموعه‌های عرضه کتاب در اصفهان، حاضر شده‌اند با تمام انرژی وقت و هزینه صرف کنند.

سیدین‌نیا گفت: سرمایه گذاری در حوزه کتاب‌ و کتابخوانی یکی از پتانسیل های بزرگ از سوی بخش خصوصی در اصفهان است که توانسته با فراهم کردن محیطی خلاقانه، جذب مخاطب و مشتری کند و علاوه بر این در این حوزه، کارآفرینی هم داشته باشد.

وی افزود: این به تنهایی یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای انتخاب اصفهان به عنوان پایتختی کتاب ایران است که نباید نادیده گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در انتخاب پایتخت کتاب ایران ۲ حوزه یعنی کارهای خلاقانه و نوآورانه‌ای که در حوزه ترویج کتابخوانی انجام می‌شود و همچنین توسعه فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری های قابل توجه شهرها بررسی می‌شود.

وی افزود: در اصفهان مجموعه ‌های دولتی و بخش خصوصی در کنار هم فعالیت‌های درخوری در این خصوص داشته‌اند.

سیدین‌نیا یادآور شد: اصفهان هر سال به عنوان کاندیدای پایتختی کتاب ایران مطرح شده است و شاهین‌شهر هم سال گذشته تا مراحل خوبی برای گزینش پایتختی کتاب ایران پیش رفت و کاشان هم یک سال توانست به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

به گزارش ایرنا، «پایتخت کتاب ایران» عنوانی است که هر سال به یک شهر ایران برای انتخاب بهترین برنامه در جهت ترویج کتابخوانی اعطا می‌شود. هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار، توسعه عدالت فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای اثربخش و پایدار اعلام شده است.

در هشت دوره پیشین رویداد انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲، به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز، سنندج و سمنان توانسته اند عنوان پایتختی کتاب ایران را کسب کنند و مسوولین اصفهان در تلاش اند تا این عنوان در نهمین دوره به اصفهان تعلق گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha