تدارک برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی در ۷۰ عنوان

اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۷۰ عنوان برنامه‌ ویژه هفته دفاع مقدس توسط دستگاه‌های اجرایی این استان به دبیرخانه ارسال شده که در قالب سه هزار و ۲۰۰ برنامه اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا کریمی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در اراک، افزود: ظرفیت دفاع مقدس بالا است و باید از این گنجینه غنی و پربها نهایت بهره‌گیری را کرد.

وی بیان کرد: اجرای عهد سربازی، رژه نیروهای مسلح با همت نیروهای مسلح و با مسئولیت سپاه روح الله در خیابان قایم مقام اراک، صبحگاه مشترک به منظور ایجاد وحدت و انگیزه در نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان حوزه جهاد و مقاومت و همسران، مادران و خانواده ایثارگران، از جمله برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: برابر ابلاغ ستاد کل، سهم استان مرکزی در تجلیل از جامعه ایثارگری، ۲۰ هزار نفر است که این مهم از هفته دفاع مقدس آغاز و باید تا پایان سال محقق شود.

سرهنگ کریمی عنوان کرد: تجلیل از جامعه ایثارگری تا پایین‌ترین سطح ابلاغ شده و این مهم وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: عطر افشانی گلباران قبور مطهر شهدا در نقاط شهر و روستا، یادمان‌های شهدای گمنام، سرکشی به جامعه ایثارگران، اجرای نمایشگاه‌های مختلف با موضوعات محتوایی، نمایش رزمی فرهنگی، نمایشگاه کتاب، یادواره‌های محلی و شهرستانی، اردوی راهیان نور از دستگاه‌های مختلف، تئاتر خیابانی، رونمایی از موسیقی و سرود با کمک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، رونمایی از اراک و نشست‌های بصیرتی، از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از نماز جمعه، اکران فیلم‌های دفاع مقدس، خاطره‌گویی فرمانده‌هان و پیشکسوتان، پاسخگویی به شبهات در خصوص دفاع مقدس، مسابقه کتاب خوانی، سیزدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، کارگاه‌های مختلف سرود و هنری، بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

سرهنگ کریمی گفت: باید در هفته دفاع مقدس فضاسازی شهر و روستا رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرد و در این راستا هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: بیانات رهبری در خصوص دفاع مقدس جامع و کامل است و باید در هدایتگری‌ها به عنوان چراغ راه استفاده شود.

مدیرکل بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موزه دفاع مقدس هم گفت: فاز اول این طرح بزرگ در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و فاز دوم آن یکی از مهمترین بخش‌ها است و دارای ۴۰۰ سوژه می‌باشد به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده و امید است هرچه زودتر تکمیل شود.

استان مرکزی تاکنون بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha