۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85599255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میان وعده‌ها نقش مهمی در یادگیری دانش‌آموزان دارند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میان وعده‌های با ارزش غذایی بالا نقش مهمی در رشد و یادگیری دانش‌آموزان دارند که با توجه به بازگشایی مدارس، والدین باید بر تغذیه سالم کودکان اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی لرستان، شبنم دالوند روز سه شنبه با اشاره به بازگشایی مدارس و اهمیت تغذیه دانش‌آموزان اظهار داشت: دانش آموزان علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به میان وعده نیز نیاز دارند.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان در سنین مختلف لازم است برای نگه داشتن غلظت قند خون در حد طبیعی، هرچهار تا ۶ ساعت غذا بخورند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز در حد مطلوب باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه در تهیه میان وعده مدارس ارزش غذایی خوراکی ها باید در نظر گرفته شود گفت: موادی مثل چیپس و غلات حجیم شده ارزش غذایی کمی دارند بنابراین استفاده از اینگونه خوراکی ها توصیه نمی شود.

دالوند افزود: استفاده از انجیر خشک، توت خشک، بادام، پسته، گردو، برگه زردآلو، انواع میوه ها نظیر سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلو، لیمو شیرین و سبزیجاتی نظیر هویج، کاهو، خیار و ساندویچ هایی مانند نان و پنیر و سبزی، انواع کوکو و کتلت، نان و پنیر و خرما، نان و تخم مرغ (آب پز و سفت )، نان و پنیر و خیار، بیسکویت از نوع سبوس دار و بدون کرم می تواند به عنوان میان وعده در برنامه غذایی دانش آموزان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تنقلات سنتی و در دسترس مثل نخودچی، کشمش، گندم بو داده، عدس بو داده و انواع خشکبار سالم تر و مغذی تر هستند و استفاده آنها یک راهکار عمده برای اصلاح الگوی غذایی و تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان و نوجوانان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شیر و لبنیات کم چرب یکی از میان وعده های بسیار مناسب هستند یادآور شد: محصولات لبنی به عنوان منابع پروتئین با کیفیت بالا در نظر گرفته می شوند که می توانند میزان پروتئین مورد نیاز در سنین رشد را تامین کنند.

دالوند بیان کرد: همچنین لبنیات نقش بسیار مهمی در تامین کلسیم و سایر املاح برای رشد و سلامتی دارند و در رشد قدی کودکان و نوجوانان بسیار موثر هستند به طوری که یک لیوان شیر ۱۳ ماده مغذی ضروری را برای رشد و یادگیری کودکان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha