۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85599363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورودی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: امسال میزان ثبت نام و ورود برادران به حوزه‌های علمیه استان نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام علی رستمیانی روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: سال تحصیلی جدید از ۲۴ شهریور در ۲۵ مدرسه حوزه علمیه برادران و خواهران استان آغاز شد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید هزار و ۲۵۰ طلبه برادر و ۹۵۱ طلبه خواهر در ۱۷ مدرسه حوزه علمیه برادران و هشت مدرسه خواهران تحت مدیریت حوزه علمیه استان مشغول به تحصیل شده اند.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش ورود طلاب به حوزه‌های علمیه استان نشان می‌دهد تلاش دشمنان برای جنگ ترکیبی و جلوگیری از تبلیغ دین، نتیجه عکس داده و شاهد روند صعودی از حضور جوانان در حوزه‌های علمیه هستیم.

وی گفت: دشمنان تصور می‌کردند با توهین به روحانیت می‌توانند این نور را کمرنگ کنند اما نقشه‌های آنان با شکست مواجه شده است و جوانان حضور پررنگی در حوزه‌های علمیه دارند.

حجت‌ الاسلام رستمیانی با اشاره به فعالیت حدود ۶ هزار روحانی و طلبه در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در مدارس علمیه استان بیش از ۳۷٠ استاد پاره وقت و ۵۵ استاد تمام وقت فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی روحانیت، امر تبلیغ دین است گفت: برخی حوزه‌های علمیه در زمینه تبلیغ فعالیت کرده و در مباحث مرتبط با مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد حضور این طلاب هستیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ مبلغ و طلاب در مناسبت‌های مختلف افزود: استان بعد از ۱۶ سال در زمینه امر تبلیغ به مدیریت واحد رسیده که امید است نتایج خوبی در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تعداد مدارس تبلیغی استان را افزایش دهیم عنوان کرد: دشمنان بدانند برخلاف تبلیغات آنان امروز جوانان نسبت به گذشته آگاه‌تر شده و به اهمیت جهاد تبیین پی برده‌اند.

حجت‌ الاسلام رستمیانی با بیان اینکه از لحاظ ضریب حضور طلاب، خراسان جنوبی جزء سه استان برتر کشور است گفت: اکنون در چهار رشته تخصصی طلبه داریم و امسال برای نخستین بار در رشته خطابه طلاب خواهر جذب شده‌اند.

وی یادآور شد: حدود ۵٠ درصد ظرفیت استان از لحاظ مساجد و روستاها با کمبود روحانی مواجه است اما با نگاه جامعه امام محور و مسجد محور می‌توان این مسائل را حل کرد.

ورودی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

معاون فرهنگی و اخلاقی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این معاونت در حوزه گسترش فرهنگ اخلاقی، قرآنی، تقویت طلاب انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام سید حمید موسوی اول با اشاره به فعالیت در چهار عرصه مختلف افزود: در عرصه قرآن و عترت، برگزاری نشست‌های آموزشی و مسابقات قرآنی، عرصه فرهنگی و اخلاقی، طرح مکارم خوبان و دوره‌های آموزشی ویژه طلاب متاهل و اعزام اساتید به سطح استان فعالیت می‌شود.

وی بیان کرد: در عرصه سیاست دوره نیمروز برای نگاه و بازبینی تاریخ ۳٠٠ ساله ایران و پرداختن به بحث جهاد تبیین و در عرصه ایثار و شهادت برگزاری یادواره‌های شهدا در طول سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اخلاقی مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی با اشاره به ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان گفت: در آستانه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان، ۱۰ یادواره شهدا در حال برگزاری است و اجلاسیه شهدای روحانی استان نیز دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

همچنین معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: حدود ۸٠٠ مبلغ در استان داریم که در مناسبت‌های مختلف به امر تبلیغ در مناطق مختلف می‌پردازند.

حجت الاسلام محمد مهدی درخشی افزود: در قالب طرح هجرت ۹٠ نفر از طلاب همراه با خانواده‌های خود در روستاهای استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته ۵۵۰ طلبه به مدارس استان اعزام شدند و سال جاری تاکنون حدود ۸٠ طلبه خواهر برای مدارس امین دعوت شده‌اند.

معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: از همه فضلا، دانش آموختگان، طلاب و روحانیون سطح کشور به ویژه استان‌های خراسان رضوی و قم برای تبلیغ در استان دعوت می‌کنیم و آماده میزبانی از آنان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha