خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور است/ حضور ۶ گروه موسیقی در آرامگاه شمس

ارومیه- ایرنا- شهردار خوی با اشاره به برگزاری جشنواره و همایش های ملی و بین‌المللی در هفت روز فرهنگی خوی گفت: این شهر با حضور ۶ گروه موسیقی، ۴۸ هنرمند خوشنویس و دهها صاحب نظر حوزه ادب، فرهنگ، هنر و شعر میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور شده است.

حسن نصرالله پور روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال رویداد ملی شمس و مولانا در سه بخش موسیقی اصیل ایرانی، خوشنویسی و شعر و نیز همایش بین‌المللی باحضور شرکت کنندگان و اساتید داخلی و خارجی در قالب هفت روز فرهنگی خوی برگزار می شود که از روز گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت که هر روز شاهد برنامه های مختلف در حوزه های گوناگون و رخدادهای جدید خواهیم بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی شمس و مولانا، اظهار کرد: امسال در بخش موسیقی اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی ۶ گروه از استان های کرمانشاه خراسان رضوی، همدان، آذربایجان غربی و شرقی اجرا خواهند داشت.

شهردار خوی ادامه داد: در بخش خوشنویسی از ۴۸ هنرمند خوشنویس شهرهای نیشابور و شیراز و همدان و شاهرود و تبریز و خوی و ارومیه ۴۰ اثر ودر بخش شعر نیز از ۶۰۰ اثر از شهرهای مختلف کشور هفت اثر به مرحله نهایی راه یافته اند.

خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور است/ حضور ۶ گروه موسیقی در آرامگاه شمس

نصراله پور همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای هفتم و هشتم مهرماه خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی شمس و مولانا با سخنرانی هشت سخنران داخلی و ۹ سخنران از کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکیه و آمریکا به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

اجتماع بزرگ هنرمندان نقاش در رویداد هفت روز فرهنگی خوی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر خوی نیز گفت: کارگاه نقاشی با حضور هنرآموزان این حوزه و ۶ استاد برجسته نقاشی در پیاده‌ راه تازه تاسیس شریعتی خوی برگزار شد.

محمدرضا پیری افزود: در قالب کارگاه نقاشی، تصویر پرتره ۶ تن از مفاخر خوی به تصویر کشیده شد و هنرآموزان آثاری از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی خوی را نقاشی کردند.

وی اضافه کرد: این کارگاه یک روزه بوده و پس از داوری، به ۶ اثر برگزیده جوایزی از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی اهدا می شود.

وی اظهار کرد: آثاری که به صورت پرتره در این کارگاه توسط اساتید خلق می‌شوند، تحویل موزه شمس خواهد شد.

خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور است/ حضور ۶ گروه موسیقی در آرامگاه شمس

همایش نجوم و رصد آسمان شب برگزار شد

رویداد هفت روز فرهنگی خوی، در این رویداد آیتم هایی ازجمله رصد آسمان شب با تلسکوپ، برگزاری غرفه های کودک و نجوم، نقاشی نجوم کودکان و نمایشگاه نجوم برپا شد.

همچنین کارگاه کار با تلسکوپ، غرفه آشنایی با ستارگان، مسابقه نجوم همراه به جوایز برای شرکت کنندگان در این برنامه تدارک دیده شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha