نمایشگاه «پرچمداران» در موزه شهدا گشایش می‌یابد
نمایشگاه پرچمداران

تهران- ایرنا- رئیس اداره موزه‌های کل کشور گفت: نمایشگاه آثار هنری با عنوان «پرچمداران» همزمان با هفته دفاع مقدس روز یکشنبه، اول مهر گشایش می‌یابد.

یوسف قدیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۰ اثر هنری با موضوع ایثار و شهادت از شهیدان مصطفی چمران، احمد کشوری و برخی از جانبازان و اساتید برجسته هنری از یکشنبه اول مهر در موزه مرکزی شهدا به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار موجود در نمایشگاه پرچمداران تابلوهای نقاشی با تکنیک رنگ روغن، گواش و آکرولیک است، افزود: بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۵ هر روز تا تا ۱۱ مهر برای عموم آزاد است.

وجود ۲ هزار اثر فاخر هنری در موزه شهدا

رئیس اداره موزه‌های کل کشور در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از آثار هنری هنرمندان صاحب سبک در موزه نگهداری و به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: بیش از دو هزار اثر هنری در موزه مرکزی شهدا نگهداری و به صورت دوره ای به نمایش گذاشته می‌شوند.

قدیانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آثاری که در موزه مرکزی شهدا نگه‌داری می‌شود از کدام یک از هنرمندان است، اظهار داشت: آثار هنری موجود در موزه شهدا توسط هنرمندان صاحب سبک و به نامی نظیر استادان، محمود فرشچیان، کاظم چلیپا، کیخسرو خروش، جلیل رسولی، ناصر پلنگی، حسین صدری، محمد علی رجبی، غلامعلی طاهری، محمود زرین قلم، حبیب اله صادقی و مصطفی گودرزی خلق شده است.

وی اظهار داشت: آثار هنری هنرمندان و صاحبان اندیشه به مثابه دریایی از معنا و مفهوم است که طیف وسیعی از مخاطبان را در سطوح مختلف می تواند درگیر کند. برخی مخاطبان که روحیه هنری دارند، وقتی از وجود یکی از آثار این استادان در موزه مرکزی شهدا با خبر می شوند، برای دیدن اثر پا به موزه می‌گذارند و پس از آن درگیر روایت ایثار، از خود گذشتگی و بزرگواری شهدا می‌شوند.

نمایشگاه «پرچمداران» در موزه شهدا گشایش می‌یابد
این تابلو توسط شهید مصطفی چمران کشیده شده است

رئیس اداره موزه‌های کل کشور گفت: در خصوص حمایت از هنرمندان به ویژه هنرمندان ایثارگر با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در مناسبت ها و رویدادهای مختلف سعی کرده‌ایم ضمن ارج نهادن به تلاش هنرمندان، تا حد توان حمایت های معنوی و مادی داشته باشیم که برگزاری نمایشگاه رایگان برای برخی از هنرمندان مستعد در حوزه ایثار و شهادت یکی از حمایت های معنوی موزه مرکزی شهدا است.

نمایشگاه «پرچمداران» در موزه شهدا گشایش می‌یابد
یکی از آثار موجود در نمایشگاه پرچمداران

قدیانی افزود: همچنین با قرار دادن آثار هنرمندان جوان و علاقه مند در کنار آثار اساتید برجسته به دنبال ایجاد انگیزه و بهتر دیده شدن هنرمندان نوپا هستیم و از این طریق می‌خواهیم نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از این دست نمایشگاه‌ها در دیگر استان ها برگزار می‌شود، گفت: خیر اما به مناسبت هفته دفاع مقدس نامه ای در خصوص تولید محتوای مکتوب و رسانه ای به روسای موزه های شهدا ابلاغ کرده ایم که آنها باید آثار مورد نظر را تولید و برای ما ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha