۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85599445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: علم بدون اخلاق موجب نابودی بشر می‌شود

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تکمیل اخلاق همزمان با رشد علم گفت: اگر علم با اخلاق نباشد موجب ساخت بمب اتم و نابودی بشر می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرام‌پور سه‌شنبه پس از برگزاری نماز وحدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) را تبریک گفت و بیان کرد: مکارم اخلاقی و رفتار درست انسانی باید در همه ابعاد زندگی بشر و ابعاد اجتماعی تکمیل شود.

وی اظهارکرد: دوره‌ای که انسان به عظمت و شکوه می‌رسد و می‌تواند از علوم هسته‌ای برای منافع خود بهره گیرد باید سیرت و عقیده‌اش نیز با تکمیل اخلاق به اوج برسد در غیراینصورت به جای استفاده از علم در مقاصد انسان‌دوستانه به ساختن بمب اتم و نابودی بشر منجر می‌شود.

امام جمعه دزفول افزود: انسان همچنین از علم ژنتیک برای دستیابی به سلولهای بنیادی یا ساختن جنایتکارانی روی می‌آورد که بشریت را نابود می‌کنند.

وی ادامه داد: بعثت همه انبیای الهی در زمان‌های مختلف به دلیل این بود که فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشوند و از آنها برای سعادت و نیکبختی خود بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنا بر روایات اهل سنت و برخی از شیعیان تا ۱۷ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنا بر روایات شیعه است به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha