واکسن «پنتاوالان» تامین شد/ والدین خراسانی نگران نباشند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن «پنتاوالان» ویژه ۲، ۴ و ۶ ماهگی نوزادان در کشور تامین شده و در حال توزیع است، والدین در خراسان رضوی نگران سلامت نوزاد خود نباشند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش مردمی پیرامون کمبود واکسن پنتاوالان در مراکز بهداشت شهر مشهد افزود: واکسن پنج‌گانه یا پنتاوالان نوزادان شامل پنج واکسن تزریقی و خوراکی است که نوزاد را در مقابل پنج بیماری شامل «دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلولانزا» مراقبت می کند.

وی بیان کرد: این واکسن که در سنین ۲، چهار و ۶ ماهگی به نوزادان تزریق می‌شود، اکنون در استان های کشور در حال توزیع است و بزودی وارد شهرستان ها خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این واکسن ها حداکثر در هفته آینده در اختیار مراکز بهداشت قرار خواهند گرفت و مردم می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

قربان زاده گفت: والدین بدانند که می‌توانند واکسن پنتاوالان را با تاخیر ۲ ماهه به نوزاد خود تزریق کنند و هیچ گونه مشکلی در ایجاد ایمنی نوزاد در برابر بیماری‌ها به وجود نخواهد آمد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha