۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85599521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش استفاده از فضای مجازی سن انجام جرم را کاهش داده است

اهواز- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان گفت: گسترش استفاده از فضای مجازی باعث کاهش سن مجرمان شده و برای مقابله با این آسیب اجتماعی مسئولان حوزه فرهنگی باید پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا ، محمد ضیایی سه شنبه در دیدار با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم این شهرستان بر رفع مشکلات و نواقص مدارس و نیز کاهش زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی پیش از فرا رسیدن سال تحصیلی جدید تاکید و بیان کرد: افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی نیز بر تنوع، دگرگونی و پیچیدگی جراdم اثر گذاشته به همین منظور ضروری است برای جلوگیری از وقوع جرم ابتدا در بخش فرهنگ‌سازی اقدامات موثر انجام شود.
وی ادامه داد: مدارس، پایگاه‌های تربیت افراد و یکی از مهم‌ترین نهادهای تاثیرگذار در فرهنگ کشور هستند که مدیران و معلمان آن نقش بسزایی در موفقیت دانش‌آموزان و آینده جامعه دارند.


ضیایی گفت: مسئولیت‌پذیری و دوراندیشی مدیران مدارس، تعامل با خانواده‌های دانش‌آموزان، تجهیز مدارس به سیستم‌های پایشی، کنترل ورود و خروج دانش آموزان و افراد متفرقه، پیشگیری از ورود مشروبات الکلی، مواد مخدر و سلاح سرد به مدارس، رفع مشکلات مدارس از طریق تعامل با سایر ادارات و پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از فضای مجازی از جمله مسائل مهم مدارس و دانش آموزان است که باید مورد توجه مدیران قرار داشته باشد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان افزود: همچنین نظارت بر بهداشت و سلامت اغذیه فروشان درون و اطراف مدارس، نظارت و بازدید خودروهای اطراف مدارس، نظارت بر سرویس‌های مدارس و رصد دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح موجب پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی متوجه این قشر از جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه بسیاری از پرونده‌های قضایی تشکیل شده در استان مربوط به آسیب‌های اجتماعی است گفت: تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای کاهش آمار زندانیان و وقوع جرم ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha