۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85599531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وقوع سرقت در استان اردبیل ۲۰ درصد کاهش یافت

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل، جهانگیر جوانمرد روز سه‌شنبه با اشاره به اهمیت مقابله و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: هر چند وقوع سرقت در میزان کم آن نیز موجب ایجاد احساس ناامنی در بین شهروندان می‌شود، با اقدام‌های انجام گرفته و همکاری‌های دستگاه‌های متولی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش سرقت در استان هستیم.

وی در مورد علت‌های وقوع بزه سرقت بیان کرد: اعتیاد، فقر و بیکاری از عامل‌های عمده وقوع سرقت است و از این رو دستگاه قضایی در راستای اقدام‌های پیشگیرانه در قالب طرح جامع پیشگیری از سرقت تمامی وظیفه‌ها و مسئولیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه را جمع‌آوری و ابلاغ کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اجرای دقیق و برنامه‌ریزی شده طرح جامع پیشگیری از سرقت را گامی مهم در مقوله پیشگیری از بروز این بزه دانست و افزود: در این استان وقوع بزه سرقت‌های خشن و مسلحانه وجود ندارد و بیشتر شاهد سرقت‌های خردی هستیم که از سوی افراد معتاد انجام می‌شود.

وی ضمن هشدار به خانوده‌ها در خصوص مراقبت از اموال خود عنوان کرد: صاحبان اموال باید از اقدام‌های تحریک‌آمیز سارقان نسبت به سرقت اموال خود پرهیز و از راهکارها و ابزارهای پیشگیرانه در حفظ اموال خود مانند نصب دوربین، استفاده از قفل فرمان برای خودروها و به کارگیری نگهبان در ساختمان‌های نیمه ‌اره اقدام کنند.

جوانمرد گفت: هموطنان می‌توانند در صورت به سرقت رفتن گوشی موبایل با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴ نسبت به ثبت مشخصات تلفن همراه خود در این سامانه اقدام نمایند که سامانه‌ای دانش‌بنیان برای استعلام و ردیابی انواع گوشی، تبلت و لپ‌تاپ سرقتی یا مفقودی است و با حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، اپراتورها، اصناف و کلانتری‌ها ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha