کتابخانه های عمومی قزوین در توسعه کسب و کارها پیشگام باشند

قزوین ـ ایرنا ـ معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: ویژگی های قزوین از جمله نزدیکی به پایخت و داشتن هویت و سنت تاریخی آن باعث می شود تا کتابخانه های عمومی این استان در توسعه کسب و کارها بتوانند پیشگام عمل کنند.

محمدباقر میرعبداللهی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش هفدهمین رویداد کسب و کار قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتابخانه ها نقش تسهیلگر و عامل ارتباطی با عموم مردم را برعهده دارند و علاوه بر اینکه منابع اطلاعاتی و فضایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، می توانند در افزایش سطح اطلاعات صاحبان کسب و کارها نیز اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه اکثر کتابداران ما افرادی آگاه و مطلع هستند که با تلاش های خود در زمینه توسعه اشتغالزایی بسیار راضی کننده عمل کرده اند، تصریح کرد: خروجی این تلاش ها، اتفاقی تحت عنوان رویداد ملی کسب و کار است که امیدواریم در کوتاه مدت نتیجه بسیار مثبتی برای شرکت کنندگان داشته باشد.

میرعبداللهی در خصوص استان های پیشگام در عرصه توسعه کسب و کارها در کتابخانه های عمومی، گفت: استان های همدان و آذربایجان شرقی تاکنون در این زمینه پیشرو بوده اند، اما به طور اساسی استان هایی که محیط و فضای کسب و کار بومی خوبی دارند، می توانند در این زمینه موفق تر عمل کنند.

به گفته این مسوول، ۲ همایش علمی و تبیینی در استان های فارس و خراسان برگزار شد که بخش های جانبی آن نیز به برگزاری رویداد ملی کسب و کارها منتج شد، هدف ما این است تا پایان سال جاری کل ۳۱ استان کشور در چرخه رویداد کسب و کارها قرار بگیرند و فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خرد با تعداد نفرات کمتر از ۱۵ نفر در این رویداد مورد توجه ما قرار دارند تا حاصل کار آن هر چه سریع تر به کسب درآمد منتج شود، تاکید کرد: این رویدادها به صورت محلی برگزار می شوند تا مبتنی بر توانایی و آب و هوای هر استانی، نوع کسب و کارها نیز مشخص و در ضمن با استان ها دیگر تفاوت داشته باشد.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان نهادی که ارتباط بهتری با دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی دارد وظیفه خود می داند در زمینه اقتصاد، اشتغال و معیشت عموم مردم جامعه نقش آفرینی داشته باشد و تمام همت خود را برای حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک به کارگفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha