۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85600060
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ فرسایشی و کمین‌های مهلک؛ تاکتیک «السنوار» علیه اشغالگران در غزه

تهران- ایرنا- روزنامه «رای الیوم» نوشت: مقاومت فلسطین خود را برای جنگ طولانی مدت آماده کرده و این از نامه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن نمایان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رای الیوم با اشاره به نامه اخیر السنوار به رهبر انصارالله و اعلام آمادگی مقاومت فلسطین برای جنگ طولانی مدت،نوشت: ترجمان این موضوع در کمین های هجومی موفق مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل در محور «نتساریم» و دیگر مناطق غزه آشکار شد، به ویژه اینکه تاکتیک این ارتش، ورود به شهرهای نوار غزه و انجام درگیری در برخی محله ها و جستجوی برخی تونلها و خروج سریع از این شهرهاست.

این رسانه افزود: نامه السنوار به عبدالملک الحوثی به مثابه اعلام آمادگی برای جنگ طولانی مدت است، به ویژه پس از اینکه مشخص شده که افقی برای مبادله و توافق در کار نیست، رایزنی ها متوقف و مذاکرات به پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول شده است.

رای الیوم ادامه داد: رهبران سیاسی حماس به این جمع بندی رسیده و متوجه شده اند که آمریکا جدیتی در تحمیل طرح صلح مطرح شده از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور بر رژیم اسرائیل را ندارد و این به موضوعات انتخاباتی داخل آمریکا مربوط می شود. السنوار و گروه او عجله ای برای توافق ندارند و تاکتیک جنگ فرسایشی علیه ارتش صهیونیستی را دنبال می کنند و به دشمن کمین می‌زنند.

این رسانه اضافه کرد: استراتژی نظامی حماس، رصد تحرکات نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها و انجام کمین علیه آنهاست. بر اساس این استراتژی، حماس منتظر تانک‌ها، نفربرها و خودروهای دشمن صهیونیست نمی‌ماند بلکه در محل استقرارشان به آنها حمله می کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به رهبر انصارالله یمن با اشاره به وضعیت مردم غزه نوشت: «مردم ما در نوار غزه بین حالت رنج از تجاوز و محاصره و مقاومت دلیرانه به رهبری گردان‌های القسام زندگی می‌کنند. القسام با اقتدار بی‌نظیری وارد حمله هفت اکتبر۲۰۲۳ شد و نبردی دفاعی را در طول یک سال تمام به راه انداخت که دشمن را خسته و تضعیف کرد. وضعیت مقاومت خوب است و آنچه دشمن اعلام می‌کند، کذب محض و جنگ روانی است. ما خود را آماده کردیم تا در یک نبرد فرسایشی طولانی بجنگیم تا اراده سیاسی دشمن را در هم بشکند، همانطور که «طوفان الاقصی» اراده نظامی آن را شکست. همت مقاومت فلسطین در کنار دیگر جبهه‌های مقاومت در لبنان، یمن و عراق، این دشمن صهیونیستی را در هم خواهد شکست.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha