افزایش ارسال بسته‌های مشکوک برای مقامات انتخاباتی به ۱۵ ایالات آمریکا

تهران-ایرنا- تارنمای آکسیوس در گزارشی با اشاره به ارسال بسته‌های مشکوک به مقامات انتخاباتی در ۱۵ ایالت آمریکا، نسبت به افزایش سطح تهدیدات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این کشور هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، اف‌بی‌آی (FBI) و سرویس بازرسی پستی ایالات متحده (USPIS)‌ در حال بررسی یک سری نامه‌های مشکوک هستند که حاوی یک ماده ناشناخته بوده و به مقامات انتخاباتی در چندین ایالت ارسال شده است.

این گزارش با اشاره به این که رای گیری زودهنگام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) ‌ آمریکا در حال انجام است تاکید کرد ایالت‌ها تدابیر امنیتی را در سراسر ایالات متحده افزایش داده اند.

این در حالی است که مقامات وزارت دادگستری تاکنون ده‌ها گزارش از تهدیدات علیه کارکنان انتخاباتی را در سال جاری بررسی کرده اند که منجر به اتهامات جنایی شده است. این مقامات همچنین هشدار داده اند که ایالات متحده در "دوران جدیدی است که در آن جامعه انتخاباتی قربانی، هدف و مورد حمله قرار می گیرد. "

آکسیوس با اشاره به این که دفتر استفانی توماس وزیر امور خارجه ایالت کنکتیکت و دفتر جنا گریسولد وزیر امور خارجه کلرادو یکی از ده‌ها مراکزی بودند که این بسته های مشکوک به آن ارسال شده نوشت: این بسته های حاوی مواد مشکوک به دفاتری در ایندیانا، آیووا کانزاس، مریلند، ماساچوست، می سی سی پی، میسوری، نبراسکا، اوکلاهما، رود آیلند، تنسی و وایومینگ نیز ارسال شده اند.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر نیز بسته هایی با محتویات پودرمانند برای مقامات ایالتی و انتخاباتی در نبراسکا، تنسی، وایومینگ، اوکالاهاما و آیوا ارسال شده است.

این دومین بار در یک سال گذشته است که بسته های مشکوک به مقامات انتخاباتی در آمریکا ارسال می شوند. نوامبر گذشته، نامه های مشکوکی به ادارات انتخابات و ساختمان های دولتی در دست کم ۶ ایالت آمریکا ارسال شد. برخی از نامه ها حاوی ماده فنتانیل بودند و برخی دیگر سمی نبودند. با وجود سمی نبودن محتوای نامه های مشکوک، این اقدام شمارش آرا را در برخی از انتخابات محلی به تاخیر انداخت.

همچنین بر اساس گزارشی از تارنمای آمریکایی هیل، بسته‌های مشکوک کمتر از دو ماه مانده تا انتخاباتی که طاهرا جنجال به نظر برانگیز می رسند، ارسال شده اند. به دنبال موجی از ارعاب علیه کارکنان انتخاباتی در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن، مقامات اقداماتی را در سراسر کشور برای افزایش امنیت ساختمان های انتخاباتی و افزایش محافظت از کارکنان آنها بکار بسته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha