۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85600307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری‌های مرزی پاکستان و افغانستان همزمان با تنش‌های دیپلماتیک

اسلام‌آباد - ایرنا - گزارش‌ها حکایت از تازه‌ترین تبادل آتش میان نیروهای پاکستان و طالبان افغانستان در نوار مشترک مرزی است درحالی که اسلام‌آباد در اعتراض به توهین به سرود ملی خود سرپرست سفارت افغانستان را نیز احضار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، پس از چند روز آرامش شکننده در مرزهای ناآرام پاکستان و افغانستان، بوی باروت بار دیگر مناطق مرزی دو کشور را فرا گرفت.

این درحالی است که پاکستان پس از واکنش شدید به اقدام سرپرست سرکنسولگری افغانستان در پیشاور در هنگام پخش سرود ملی خود، این رفتار دیپلمات افغان را مغایر با هنجارهای بین المللی ارزیابی و آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با احضار سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد تاکید کرد که پاکستان به چنین رفتارهای توهین آمیزی پاسخ محکمی خواهد داد.

گزارش امروز رسانه‌های پاکستانی نیز حکایت از آغاز درگیری‌های جدید مرزی با افغانستان در خط مرزی "کُرم" واقع در شمال غرب پاکستان دارد و این کشور مدعی تلفات سنگین طالبان افغانستان است.

بیستم شهریور امسال پس از سه روز درگیری شدید در مرزهای دو کشور، منابع امنیتی در پاکستان مدعی شدند که دست‌ کم ۱۶ نفر از نیروهای طالبان افغانستان کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند.

پاکستان همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده است و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد می کنند و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با «نادرست» خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان، راهکار مشکلات خود را در داخل جست‌وجو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha