مشارکت خانواده‌ها در مدارس موجب اعتلای اهداف آموزش و پرورش است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است و از این رو همراهی تمامی نهادها و به ویژه مشارکت خانواده ها را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمودزاده روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ جوانه ها در ارومیه اظهار کرد: مشارکت در ساخت و تجهیز فضای آموزشی، مشارکت در مسیر سیستم کلاسی، همراهی در ارتقا سطح پویایی کلاس های درس موجب اعتلای اندیشه دانش آموزان برای جامعه آینده است که بدون همراهی خانواده ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سیستم آموزشی مشخص اما بسیار گسترده ای دارد و فتح این مسیر به تنهایی امکان پذیر نیست و دیگر مجموعه های اداری نیز با همراهی این وزارت خانه به فکر آینده سازان این کشور هستند.

محمودزاده با بیان اینکه حدود ۱۷ میلیون دانش آموز در سراسر کشور از امروز آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می‌گیرند افزود: اگر قرار باشد که آینده کشور رشد و تعالی داشته باشد باید استمرار بخش راه شهدا و در مسیر همگرایی با ادبیات و فرهنگ مشترک باشیم.

وی اضافه کرد: آغازگران مسیر تعلیم و تربیت در سیستم آموزشی کشور نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارند و شناخت روحیه این عزیزان، امری است که معلمان باید با آن آشنا باشند و این موضوع بدون مشارکت خانواده ها سرانجام دشواری دارد.

مشارکت خانواده‌ها در مدارس موجب اعتلای اهداف آموزش و پرورش است

محمودزاده ادامه داد: روزی من هم همانند امروز شما تحصیل می کردم ولی مثل شما روی صندلی ننشته بودیم بلکه ایستاده منتشر اتمام مراسم بود و تنها عنصری که امروزمان را می سازد انرژی مثبت تدریس، پویایی و شادابی است که باید بدان دقت کنیم.

وی گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه محور آموزشی وزارت آموزش و پرورش است که برای هر کدام محورهای متفاوتی تعریف شده که تغذیه روحی و تغذیه فکری أساس کار محور تهذیب است.

وی به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: امید اصلی برای امتداد نسل یاور انقلاب اسلامی و پرورش استعدادهای علمی و مذهبی به معلمانی است که در کنار دانش‌آموزان به عنوان موتور محرکه آموزش حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha