۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85600585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندونزی و انگلیس تفاهم‌نامه تبادل فناوری در زمینه مواد معدنی امضا کردند

تهران- ایرنا- وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی و وزیر توسعه بین‌المللی انگلیس تفاهم‌نامه‌ای در زمینه تبادل فناوری در زمینه مواد معدنی حیاتی امضا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آنتارا، باهلیل لاهادالیا وزیر انرژی اندونزی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این بخشی از توافقات میان وزرای دو کشور است که اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تنوع بالقوه همکاری‌های فناوری میان اندونزی و انگلیس، از جمله در حوزه نیکل، فناوری زیر آب، انرژی بادی و توسعه انرژی خورشیدی، اظهار داشت که اندونزی به دنبال کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مواد معدنی حیاتی و انرژی‌های تجدیدپذیر است تا دسترسی عمومی به این منابع با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر فراهم شود.

از سوی دیگر، آنلیز دودز وزیر توسعه بین المللی انگلیس اعلام کرد که لندن و جاکارتا همکاری‌های قوی داشته‌اند و این تفاهم‌نامه جدید به روزرسانی این همکاری‌ها را نمایان می‌سازد.

وی که سمت وزیر زنان و برابری انگلیس را نیز بر عهده دارد، افزود که این توافق با هدف توسعه سبز، ایجاد اشتغال و بهره‌مندی جوامع محلی به امضا رسیده است.

طبق این قرارداد انگلیس متعهد به ارایه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا در چارچوب همکاری برای حمایت از طرح انتقال انرژی (JETP) در اندونزی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha