«گیسو» در نیمه‌نهایی جشنواره زنان آمریکا/ مستند ایرانی به آلمان رفت

تهران- ایرنا- مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به جشنواره طبیعت و سفر آلمان رفت. فیلمنامه انیمیشن ایرانی «گیسو» به بخش نیمه‌نهایی جشنواره زنان آمریکا رسید. همچنین فیلم کوتاه «فرزند حبیب» آماده نمایش شد.

به گزارش ایرنا، راهیابی فیلمنامه «گیسو» به مرحله نیمه نهایی یک فستیوال آمریکایی، حضور فیلم «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره طبیعت و سفر آلمان و پایان تولید فیلم کوتاه «فرزند حبیب» بخشی از اخبار سینمایی امروز هستند.

«آخرین کوسه نهنگ» به جشنواره طبیعت و سفر آلمان راه پیدا کرد

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف به بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی ناتوراله (طبیعت و سفر) در کشور آلمان راه یافت. این مستند پیش‌تر به بخش مسابقه جشنواره واید اسکرین انگلستان راه یافته بود.

این مستند برنده جایزه بهترین موسیقی و بهترین تصویربرداری از هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» شده است. همچنین دیپلم افتخار بهترین مستند چهل و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

«آخرین کوسه نهنگ» روایت‌گر کوسه نهنگی است که دنبال همزاد و عشق خود در دریا می‌گردد. این جشنواره از ۲۷ نوامبر تا ۱ دسامبر ( ۷ تا ۱۱ آذر ماه ) در ویسبادن آلمان برگزار می‌شود.

«گیسو» در جشنواره فیلم و فیلمنامه‌نویسی زنان آمریکا

فیلمنامه انیمیشن «گیسو» نوشته عاطفه صالحی و سعید قاسمی، در ادامه حضور جهانی خود به مسابقه فیلمنامه نهمین دوره جشنواره فیلم Imagine This Women's آمریکا راه پیدا کرد. این فیلمنامه در رده فیلمنامه کوتاه به مرحله نیمه‌نهایی رسیده است.

عاطفه صالحی پیش از این ۴ فیلم کوتاه داستانی ساخته است و نویسندگی چندین فیلمنامه کوتاه را در کارنامه دارد. او همچنین جایزه بهترین فیلمنامه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را به صورت مشترک با نفیسه زارع برای فیلم کوتاه «شیهه» دارد.

سعید قاسمی با ساخت یک فیلم کوتاه و اکران در جشنواره‌های جهانی و همچنین نویسندگی چند فیلمنامه کوتاه، برای تولید فیلم دوم خود آماده می‌شود.

جشنواره فیلم Imagine This Women's، متعهد به تقویت و توانمندسازی زنان فیلمساز مستقل و نوظهور در سطح جهانی است. این جشنواره با تعهد به ایجاد یک بستر قوی در نظر دارد جامعه‌ای بسازد که نه تنها صداهای متنوع زنان در صنعت فیلم را به رسمیت بشناسد، بلکه از آن‌ها حمایت کند.

نهمین دوره این جشنواره، ۲۹ شهریور تا ۸ مهرماه برابر با ۱۹ تا ۲۹ سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود.

«فرزند حبیب» آماده نمایش شد؛ روایت عشق و علاقه برای حضور در جبهه

فیلم کوتاه «فرزند حبیب» به نویسندگی و کارگردانی کریم مهرآبادی، تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی و از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره پس از پایان تولید، آماده نمایش و حضور در جشنواره های مختلف شد.

«فرزند حبیب» اولین فیلم کوتاه کریم مهرآبادی در ۱۶ دقیقه به روایت داستان پسری به نام سعید می‌پردازد که شناسنامه خود را دستکاری کرده تا پسرعمویش میثم بتواند با آن به جبهه برود، حالا پشیمان شده و می‌خواهد او را به خانه برگرداند اما میثم قبول نمی‌کند.

حسین دارابی مشاور فیلمنامه این اثر بوده و احمد یاوری، پانته‌آ کیقبادی، دانیال نوروش، مبین رستگاری، ابوالفضل حسن‌خانپور، مرتضی احمد، امیرحسین پیرهادی و فرامرز حسن‌خانپور نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha