به کارگیری همزمان ۱۰ مجموعه فورانگیر دورانی حین تعمیرات چاه‌های نفت و گاز

اهواز - ایرنا - رییس اداره کل حفاری فرو تعادلی مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران از به کارگیری همزمان ۱۰ مجموعه فورانگیر دورانی در پنج ماه نخست سال جاری در مراحل تعمیرات چاه های نفت و گاز خبر داد و گفت: حجم کار امسال در مقایسه با سال گذشته رشد ۹۰ درصدی نشان می‌دهد.

تورج بهبهانی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهم ترین مخاطرات حفاری چاه‌های نفت و گاز برخورد با کلاهک گازی در حین حفاری است به همین منظور در دکل‌هایی که در حال حفاری در چنین چاه‌هایی هستند استفاده از فورانگیر دورانی علاوه بر سایر تجهیزات کنترلی دکل، جهت ایمنی مضاعف دستگاه حفاری یک ضرورت مهم تلقی می‌شود.

وی افزود: با نصب فورانگیر دورانی مسیر دالیز به سطح در حین چرخش رشته حفاری مسدود می‌شود و جریان سیال به سمت فلولاین هدایت و فرصت کافی برای مقابله با فوران احتمالی به دست می‌آید.

بهبهانی گفت: در بیشتر چاه‌هایی که فوران رخ داده است فورانگیر دورانی نصب نشده بود و به همین دلیل درخواست فورانگیر دورانی از سوی کارفرماها بیشتر شده به نحوی که ۱۰ دستگاه فورانگیر دورانی هم اکنون به طور همزمان به کارگیری شده است.

رییس اداره کل حفاری فرو تعادلی مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، با اشاره به اینکه شمار عملیات کاربست فورانگیر دروانی از ۱۰ عملیات در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۲ به ۱۹ عملیات در سال جاری افزایش یافته ادامه داد: تمامی تجهیزات فورانگیر دورانی کاربردی در شرکت توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شده و اداره حفاری فرو تعادلی شرکت هم اینک توانایی ارائه خدمات همزمان ۱۵ دستگاه فورانگیر دورانی تک و دو المنت به متقاضیان را دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت ملی حفاری ایران اکنون ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین در تملک دارد.

این شرکت که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، با توانایی منحصربه‌فرد همسو با عملیات حفاری‌ چاه‌ها افزون بر ۲۰ نوع خدمات فنی و تخصصی را در قالب خدمات یکپارچه به‌ شرکت‌های متقاضی و چاه‌های در حال حفاری یا در حال بهره‌برداری ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha