یونیسف: ۶ میلیون کودک در جنوب شرق آسیا متاثر از طوفان یاگی هستند

تهران- ایرنا- طوفان یاگی با ایجاد سیل و رانش زمین در کشورهای ویتنام، میانمار، لائوس و تایلند باعث تخریب گسترده و از بین رفتن دسترسی به آب آشامیدنی، آموزش، خدمات درمانی، غذا و سرپناه شده و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که نزدیک به ۶ میلیون کودک تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از یونیسف، طوفان یاگی که ۲ هفته پیش جنوب شرق آسیا را در نوردید، با بادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا مناطق ویتنام، تایلند، لائوس و میانمار را درگیر کرد و تاکنون ۵۳۷ نفر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

یونیسف اعلام کرد که ۶ میلیون کودک به دلیل تخریب زیرساخت‌های اساسی از جمله دسترسی به آب آشامیدنی سالم، خدمات آموزشی و درمانی، غذا و سرپناه دچار مشکلات جدی شده‌اند.

جون کانوجی مدیر منطقه‌ای شرق آسیا و اقیانوس آرام در یونیسف، گفت: کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر بیشترین آسیب را از این فاجعه متحمل شده‌اند.

در میانمار، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود به دلیل سیل شده‌اند و وضعیت انسانی در این کشور، که پیش از این به دلیل جنگ داخلی بحرانی بود، وخیم‌تر شده است.

به گزارش ایرنا، طوفان یاگی که در چند هفته گذشته جنوب شرق آسیا را درنوردیده، یکی از مخرب‌ترین طوفان‌های اخیر در منطقه بوده است.

این طوفان قدرتمند ابتدا در اواخر ماه اوت ۲۰۲۴ (اوایل شهریور جاری) شکل گرفت و با بارش‌های شدید و بادهای طوفانی، به ویژه کشورهای ویتنام، تایلند، لائوس و میانمار را تحت تأثیر قرار داد.

تا کنون تعداد کلی تلفات این طوفان در سراسر منطقه به ۵۳۷ نفر رسیده است، اما این آمار ممکن است افزایش یابد زیرا همچنان امدادرسانی به مناطق دورافتاده و آسیب‌دیده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha