گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- گردهمایی امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، قصرشیرین و دالاهو امروز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و به همت لشکر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه در بقعه مطهر احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مسلمانان به خصوص مردم مظلوم غزه و مردم استان کرمانشاه گفت: امروز در جای جای استان کرمانشاه و شهرستان ها و روستاها با همدلی خوبی با حضور برادران شیعه و سنی شاهد برگزاری جشن های هفته وحدت و تبیین مساله وحدت در این مجالس و روشنگری بسیار خوب هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری افزود: سنت مولودی خوانی هایی که در منطقه غرب کشور مرسوم است و در مجالس جشن اجرا می شود بر نشاط افزوده و متون اشعاری که قرائت می شود بسیار معنوی و اخلاقی و معرفتی و حلقه اتصال ماندگاری بین قلوب مردم است و از همه کسانی که در زمینه برپایی این جشن ها در استان تلاش کردند که مردمی برگزار شود قدردانی می کنم.

گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

وی ادامه داد: امید است که همه ما همواره زیر سایه حضرت نبی اکرم (ص) باشیم و از شفاعت ایشان برخوردار شویم.

فرمانده لشکر ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته وحدت گفت: علما و بزرگان و متنفذین شیعه و سنی پرچمداران جهاد تبیین هستند و می توانند با جهاد تبیین این نقطه قوت و حمایت مردمی را تقویت کنند تا لشگر ۲۹ در جهت خنثی کردن توطئه های دشمن موفق باشد.

سرهنگ پاسدار فرامرز صفری افزود: ما همه در کنار یکدیگر با انسجام و برادری و با وحدت و مودت برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی تلاش خواهیم کرد.

او گفت: هرساله لشکر ۲۹ نبی اکرم افتخار دارد میزبان شخصیت های برجسته علمای برجسته اهل سنت و شیعه در منطقه غرب استان باشد که در این هم اندیشی بیانات و راهکارهای مختلف در جهت تقویت و ارتقای وحدت و امنیت منطقه طرح می شود و آن را در دستور کار قرار می دهیم.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: استکبار جهانی امروز به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان است تا در فضایی غبارآلود به نسل کشی خود ادامه داده و توجه مسلمانان را از جنایات خود منحرف کرده و به جنایات خود ادامه دهند.

ماموستا ملارشید ثنایی با تبریک هفته وحدت افزود: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است از این رو این هفته فرصتی جهت ترویج و اشاعه صلح و رفع اختلافات بین مسلمانان جهان است.

گردهمایی امامان جمعه و جماعات غرب کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

در این مراسم که باهمت لشکر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص) سپاه کرمانشاه برگزار شد فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه، فرمانده لشکر ۲۹ حضرت نبی اکرم (ص)، فرماندار سرپل‌ذهاب و امامان جمعه و جماعات شهرستان های غربی استان کرمانشاه حضور داشتند و چندین برنامه مولودی خوانی نیز اجرا شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این شهرستان پیروان مذاهب مختلف اسلامی از جمله شیعه و سنی به طور مسالمت آمیز و با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

هفته وحدت فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است.

هفته وحدت سال ۱۳۶۰ با تدبیر امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

۶۵ درصد مردم استان کرمانشاه شیعه، نزدیک به ۲۵ درصد اهل تسنن و ۱۰ درصد اهل حق هستند که با همدلی و وحدت در کنار یک زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha